نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تاکنون فوت ۴۶۸ نفر بر اثر ویروس کرونا/ درخواست استعفای وزیر بهداشت

24-فوریه-2020

گروه خبری: دسته‌بندی نشده -

سایت نفس در قفس: .خبر برای نفس: به دنبال پنهان کاری مقامات جمهوری اسلامی در هفته های گذشته در مورد شیوع و گسترش ویروس کرونا، تعداد زیادی از شهروندان جان خود را در سکوت خبری از دست داده و آمار بالایی به این بیماری مبتلا شده‌اند.

به گزارش «نفس در قفس»، طبق سند منتشرشده از درخواست استعفای سعید نمکی وزیر بهداشت حسن روحانی، آمار مبتلا شدگان به این بیماری بیش از ۹۷۶۱ نفر می‌باشد و تعداد ۴۶۸ نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند. در این نامه سعید نمکی با اشاره به فشار نیروهای امنیتی در عدم اطلاع رسانی به مردم اذعان کرده و نوشته است« از دلایل عدم توانایی در کنترل و جلوگیری از پیشرفت کرونا ویروس فشار شدید سازمانهای امنیتی در طول ۴۰ روز گذشته در جهت پنهان نمودم این خبر مهم و جلوگیری از اطلاع رسانی به سازمان بهداشت جهانی است»

این درحالی است که مقامات جمهوری اسلامی حاضر به اطلاع رسانی در مورد تعداد نفرات مبتلا شده به این بیماری نیستند.

خاطر نشان می شویم که خبر شیوع بیماری کرونا از روز پنجشنبه اول اسفند به دنبال فوت دو نفر در شهر قم منتشر شد اما مقامات جمهوری اسلامی اقدامی در راستای کنترل گسترش این بیماری کشنده نکرده اند.

همچنین طبق گفته کادر پزشکی بیمارستانهای کشور با کمبود کیت تشخیص این ویروس و امکانات لازم برای رسیدگی به بیماران وجلوگیری از سرایت این ویروس حتی به کادر پزشکی مواجه هستند.

برچسب ها:

زندانیان