نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

گسترش فاجعه انسانی با ویروس کرونا؛ فوت ۴ نفر در بیمارستان الزهرا تبریز

24-فوریه-2020

گروه خبری: دسته‌بندی نشده -

نفس در قفس: با گسترش ویروس کرونا در شهرهای مختلف ایران، ۴ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در شهر تبریز جان باختند.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، ویروس کرونا در شهر تبریز جان۴ نفر را گرفت. این درحالی است که هیچ اطلاع رسانی و آماده سازی در این خصوص در شهر تبریز تاکنون انجام نگرفته است.

یک منبع مطلع به گزارش‌گر «نفس در قفس» گفت: «طبقه دوم بیمارستان زنان زایمان الزهرا تبریز واقع در خیابان ارتش را از سایر بیماران تخلیه و به بیماران مبتلا به ویروس کرونا اختصاص داده‌اند و به تمام کادر پزشکی و درمانی این بیمارستان هشدار داده شده است که این خبر جایی درز نکند و در صورت خبررسانی اخراج خواهندشد».

این منبع مطلع اضافه کرد:« تاکنون ۴ نفر به دلیل مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان الزهرا فوت کرده‌اند».

همچنین خبرهای رسیده به «نفس در قفس» حاکی از آن است که به کسانی که در وادی رحمت( گورستان تبریز) کار می‌کنند هشدار داده‌اند که در مورد دفن افراد مبتلا به ویروس کرونا خبررسانی نکنند. یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر «نفس در قفس» گفت: «به کسانی که در وادی رحمت کار میکنند دستور داده‌اند که هیچ خبری درمورد مرگ ناشی از کرونا با کسی حرف نزنند و در این چند روز که فوتی بر اثر کرونا بود دستور دادند که اجساد این نفرات در گورهای عمیق‌تر دفن بشوند»

خاطر نشان می شویم که پنهان کاری مقامات جمهوری اسلامی در خصوص گسترش و شیوع ویروس کرونا باعث فجایع انسانی در شهرهای مختلف شده است. در لابه لای صحبتها و افشاگری های بعضی از نمایندگان و کادر مربوط به وزرات  بهداشت  و درمان ابعادی از این فاجعه گفته شده است.

بنابه آمار رسمی جمهوری اسلامی تاکنون ۱۳ نفر بر اثر این بیماری فوت کرده‌‌اند، ولی هنوز آمار واقعی مبتلایان و فوت شدگان به دلیل این ویروس خبررسانی نشده است.

زندانیان