نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تایید حکم اعدام یک متهم به قتل در دیوان عالی کشور

26-فوریه-2014

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: مردی که متهم است همسر خود را به قتل رسانده است، با تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور در یک قدمی چوبه‌ی دار قرار گرفت.

 

به گزارش شرق، فردی به نام داریوش، صاحب ۲ فرزند که متهم است در فروردین ماه سال ۱۳۹۰ همسر خود را به قتل رسانده، به قصاص نفس محکوم شد.

 

بنا به این گزارش، داریوش در جریان تحقیقات اتهام قتل را قبول کرد و گفت که همسرش او را بسیار عصبی می‌کرد و همین هم باعث شد با هم درگیر شوند.

 

متهم بعد از تکمیل تحقیقات و ارسال پرونده به دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت و با درخواست اولیای‌دم به قصاص محکوم شد اما رای صادره مورد اعتراض داریوش و وکیلش قرار گرفت چرا که داریوش ادعا کرده ‌بود بیماری روانی دارد، چندبار در بیمارستان بستری شده و تحت تاثیر بیماری‌اش دست به قتل زده ‌است.

 

بنابراین رای صادره نقض و دیوانعالی کشور خواستار بررسی وضعیت متهم به‌لحاظ روانی شد. پزشکی‌قانونی تشکیل جلسه داد و متهم را سالم تشخیص داد، به این ترتیب متهم یک بار دیگر پای میز محاکمه رفت. این بار نیز دفاعیات او کارساز نبود و متهم با درخواست اولیای‌دم مقتول به قصاص محکوم شد.

 

رای صادره دوباره مورد اعتراض قرار گرفت و این‌بار به تایید رسید، به این ترتیب در صورتی که اولیای‌دم تفاضل دیه را پرداخت کنند متهم پای چوبه‌‌دار می‌رود.

برچسب ها:

زندانیان