نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تایید حکم پنج سال زندان حسن ممتاز، استاد دانشگاه بهاییان ایران

10-دسامبر-2014

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: حسن ممتاز سروستانی به جرم تدریس در مؤسّسۀ علمی بهائیان ایران از سوی شعبه ۳۶ تجدید نظر دادگاه انقلاب محکوم شد. پیش‌تر این حکم در شعبه ۳۱ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه ابلاغ شده بود.

به گزارش دانشجو نیوز؛ وی از طریق وکیل خود مطلع از این حکم شده است و در فیس بوک خود نوشت:

بنده هم همانند سایر همکارانم به جرمی محاکمه و محکوم شده‌ام که اساساً نه تنها جرم نیست که وظیفۀ انسانی هر کسی است که توانایی علمی داشته باشد و بتواند به جبران محرومیّتی، که برخلاف حقوق طبیعی و انسانی، به جوانان بهائی ایران تحمیل شده است؛ قدمی بردارد و از این نظر خوشحالم و مفتخر که سهمی اندک در این زمینه داشته‌ام.

بنده براساس تعالیم دیانت بهائی مطیع قوانین اساسی و عادی کشورم هستم و در جلسۀ دادگاه و دفاعیات مکتوب خود نیز بر آن تأکید کرده‌ام. این رأی را هم اگرچه منصفانه و عادلانه و مطابق قانون نمی‌دانم، می‌پذیرم و جز اقدامات قانونی عمل دیگری در اعتراض به آن انجام نمی‌دهم. امیدوارم این احکام و نتایج آن باعث شود که بزودی اولیای محترم جمهوری اسلامی به وضعیّت تضییع حقوق طبیعی و انسانی جامعۀ بهائی ایران رسیدگی جدّی نمایند و با ما نیز به عنوان شهروندان این کشور با عدل و انصاف و مطابق قوانینی که خود وضع نموده‌اند معامله نمایند.

پیش‌تر نیز اساتید این دانشگاه جامعه بهاییان در ایران بازداشت و محکوم به زندان شده بودند. از جمله دانشجویانی که در این خصوص به ۱۲ سال زندان محکوم شده بود، نوید خانجانی است.

حکومت جمهوری اسلامی ایران از تحصیل دانشجویان بهایی و همچنین آموزش به این دانشجویان در ایران ممانعت به عمل می‌آورد.

زندانیان