نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

۱۱ آرایشگاه زنانه و کافی‌نت در تبریز پلمب شد

10-دسامبر-2014

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: مرتضی قربانی٬ رئیس پلیس اداره نظارت بر اماکن عمومی آذربایجان‌شرقی از پلمب شش آرایشگاه و پنج کافی‌نت در آذرماه سال‌ جاری در شهر تبریز خبر داد.

رئیس پلیس اداره نظارت بر اماکن عمومی آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح نظارتی بر واحدهای صنفی مختلف در سطح شهر تبریز خبر داد و گفت: در این زمینه ۱۱ واحد صنفی پلمب و ۸ نفر از صاحبان آنها به مرجع قضایی معرفی شدند.

مرتضی قربانی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: طرح کنترل بر کافی‌نت‌ها و فروشگاه‌های الکترونیکی و آرایشگاه‌های زنانه در آذرماه سال‌جاری به مرحله اجرا گذارده شد.

وی گفت: در این زمینه بالغ بر ۸۰ واحد صنفی فروشگاه‌های الکترونیکی اعم از کافی‌نت، موبایل فروشی، خدمات کامپیوتری به صورت محسوس و غیرمحسوس مورد بازدید قرار گرفت.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی در ادامه افزود: ضمن تذکر و آموزش به ۳۰ نفر از مدیران واحدهای صنفی، از تعدادی واحد صنفی دیگر نیز در خصوص رعایت شئونات و ضوابط اماکن عمومی مبنی بر ثبت مشخصات کاربران و مراجعان، عدم استفاده از وی پی ان، تجهیز واحد صنفی بر دوربین و تجهیزات ایمنی، عدم استفاده و عرضه فیلم و محصولات مخرب فرهنگی و … تعهدات لازم اخذ شد و تعداد ۵ باب کافی‌نت و موبایل‌فروشی نیز به دلیل عدم توجه به مقررات و دستورات اداره نظارت بر اماکن عمومی و عدم رعایت هنجارهای اجتماعی تعطیل و پلمب و تعداد ۵ نفر از صاحبان آنها به مراجع قضایی معرفی شدند.

قربانی  اظهار داشت: طرح کنترل بر آرایشگاه‌های زنانه نیز در آذرماه سال‌جاری تداوم و به مرحله اجرا گذاشته شد که در این راستا بالغ بر ۷۰ واحد صنفی آرایشگاه زنانه به صورت محسوس و غیرمحسوس مورد بازدید قرار گرفت و تعداد ۶ باب آرایشگاه زنانه نیز به دلیل عدم توجه به مقررات و دستورات اداره نظارت بر اماکن عمومی و عدم رعایت هنجارهای اجتماعی تعطیل و پلمب و تعداد سه نفر از صاحبان آنها به مرجع قضایی معرفی شدند.

زندانیان