نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تایید قرار بازداشت قاسم شعله سعدی و آرش کیخسروی

10-سپتامبر-2018

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، اعتراض قاسم شعله سعدی و آرش کیخسروی دو وکیل دادگستری که ۲۷ مردادماه در مقابل مجلس بازداشت شدند را رد و قرار بازداشت آنها را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، محمدحسین آقایی، وکیل مدافع قاسم شعله سعدی روز دوشنبه اظهار داشت: “به قرار بازداشت صادر شده از سوی شعبه بازپرسی دادسرای امنیت اعتراض کرده بودیم که این اعتراض برای رسیدگی به دادگاه انقلاب ارسال شد”.

این وکیل دادگستری افزود: “شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، اعتراض موکل مرا به قرار بازداشت صادره از سوی شعبه بازپرسی رد و آن را تا ۲۷ شهریور تایید کرده است”.

وکیل مدافع قاسم شلعه سعدی اضافه کرد: “بازپرس قرار بازداشت موقت صادر کرده بود و البته بازپرس منتظر گزارش نهایی وزارت اطلاعات به عنوان ضابط پرونده است و بر اساس گزارش مرجع مذکور تصمیم گیری می کند”.

پیام درفشان، وکیل مدافع آرش کیخسروی نیز در گفت وگو با خبرنگار قضایی ایرنا از رد شدن اعتراض موکلش به قرار بازداشت شعبه بازپرسی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب خبر داد.

لازم به یادآوری است که پیشتر ابوذر نصراللهی وکیل مدافع آرش کیخسروی از آزادی پیام درفشان و فرخ فروزان خبر داده بود و گفت که “دستور آزادی پیام درفشان با قرار وثیقه ۱۱۰ میلیون تومانی و فرخ فروزان با قرار وثیقه ۱۲۰ میلیون امضاء شد و این دو وکیل از نظر قضایی در حال حاضر آزاد هستند”.

لازم به اشاره است که سازمان دیده‌بان حقوق بشر با انتشار بیانیه ای از مقامات ایران خواسته بود که سرکوب مدافعان حقوق بشر را پایان بخشد و فوراً این مدافعان حقوق بشر را که ظاهراً به صرف انتقادهای مسالمت‌آمیزشان دستگیر شده‌اند آزاد کنند.

پیشتر نیز سازمان عفو بین‌الملل طی بیانیه‌ای در واکنش به سرکوب جامعه مدنی و بازداشت‌های غیرقانونی وکلا و فعالان حقوق بشر در روزهای اخیر، از مقامات ایرانی درخواست کرد تا این افراد را فورا آزاد کرده و تضمین کنند که هر فرد بازداشت شده از زمان دستگیری به وکیل دسترسی داشته باشد.

آرش کیخسروی و قاسم شعله سعدی دو وکیل دادگستری، ۲۷ مردادماه در پی حضور در مقابل مجلس شورای اسلامی که در اعتراض به نظارت استصوابی و قرارداد دریای خزر در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی حاضر شده بودند، بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شدند.

این دو وکبل دادگستری پس از گذشت سه روز با لباس زندان و پابند و دست‌بند به دادسرای اوین منتقل شده و پس از تفهیم اتهام و صدور قرار بازداشت یک ماهه به زندان تهران بزرگ بازگردانده شدند.. اتهام این افراد اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی عنوان شده است.

زندانیان