نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

کمال احمدنژاد، زندانی سیاسی کُرد در میاندوآب اعدام‌ شد

10-سپتامبر-2018

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: تنها ۲ روز پس از اعدام ۳ زندانی سیاسی کُرد در زندان رجایی‌شهر کرج، کمال احمدنژاد یک زندانی سیاسی دیگر کُرد در زندان میاندوآب اعدام شد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، سحرگاه روز دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷، «کمال احمدنژاد» فرزند رحیم، زندانی محکوم به اعدام، با وجود ابهاماتی در پرونده اعدام شد.

او‌ دو هفته‌ی پیش به صورت ناگهانی به بند ۲ منتقل شده و سحرگاه روز جاری بدون اطلاع خانواده و حتی بدون انجام آخرین ملاقات اعدام شد.

ماف نیوز گزارش کرده است، کمال احمدنژاد از اهالی روستای گامیشگولی میاندوآب در اواخر پاییز سال ۹۴ به همراه پنج تن دیگر به نام‌های «هلمت عبدالهی»، «میلاد عبدی»، «سعید سیاهی»، «سلیمان کری» و «مصطفی طه‌زاده» و به اتهام «عضویت در یکی از احزاب کرد مخالف نظام» و «قتل هاشم زینالی عضو سابق سپاه پاسداران» بازداشت و بنا به گفته‌ی خانواده‌‌اش، تحت شکنجه وادار به اعتراف شد.

اعدام وی در حالی صورت گرفت که ابهامات و ایراداتی در پرونده وجود داشته و برخی از این افراد، هنگام حادثه در محل دیگری بوده‌ و به گفته‌ی خانواده‌‌‌هایشان، در دادگاه هم اعلام کرده بودند که هنگام وقوع حادثه در محل دیگری بوده‌اند.

نهایتا‌ دستگاه قضایی جمهوری اسلامی، در روز یکشنبه ۲۸ شهریور ۹۵ سعید سیاهی، هلمت عبدالهی، میلاد عبدی، سلیمان کری، مصطفی طه زاده و کمال احمدنژاد را محاکمه کرد که متعاقبا کمال احمدنژاد به اعدام و پنج نفر دیگر نیز هرکدام به ۱۵ سال حبس محکوم شدند.

زندانیان