نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تبرئه و آزادی قطعی وحید شیخ‌بگلو و مهدی حمیدی شفیق

13-اکتبر-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس:‌ در پی نقض احکام زندان وحید شیخ‌بگلو و مهدی حمیدی شفیق، فعالان مدنی آذربایجانی، حکم تبرئه‌ی آن‌ها از سوی دادگاه تجدید نظر آذربایجان‌شرقی صادر شد.

 

به گزارش نفس در قفس، مهدی حمیدی شفیق و وحید شیخ‌بگلو، فعالان مدنی آذربایجان که در زندان تبریز به سر می‌بردند و احکام زندانشان توسط دیوان عالی کشور شکسته شده بود، روز ۱۸ مهر ماه از این زندان آزاد شدند.

 

یکی از دانش‌جویان دانش‌گاه تبریز در این خصوص به گزارشگر نفس در قفس گفت: «در پی شکسته شدن احکام زندان این دو فعال مدنی توسط دیوان عالی کشور، پرونده‌ی آن‌ها از شعبه‌ی ۶ تجدید نظر به شعبه‌ی ۴ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان‌شرقی رفت، که با پیگیری وکلای پرونده، دادگاه سریعا به اتهامات آن‌ها رسیدگی و حکم بر برائت آن‌ها داد.»

 

گفتنی است وحید شیخ‌بگلو در تاریخ ۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ و مهدی حمیدی شفیق در تاریخ ۱۹ آذر ماه ۱۳۹۱ توسط ماموران وزارت اطلاعات در تبریز بازداشت و روانه‌ی زندان مرکزی تبریز شده بودند.

 

این دو فعال مدنی در جریان بازداشت‌ها محله قوم تپه به همراه ۲۷ تن دیگر بازداشت شده و از سوی دادگاه انقلاب تبریز محاکمه شدند. در نتیجه‌ی این محاکمه وحید شیخ بگلو به دو سال حبس که یک سال آن به حالت تعلیق در آمده بود و مهدی حمیدی شفیق به تحمل ۲۱ ماه حبس تعزیری محکوم شده بودند.

 

شایان ذکر است هر دو این فعالین مدنی از دانش‌جویان ستاره‌دار بوده و از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد محروم شده‌اند.

زندانیان