نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تحت فشار گذاشتن علی یونسی و امیرحسین مرادی دو دانشجوی بازداشتی برای اعترافات اجباری

6-سپتامبر-2020

گروه خبری: دانشجویان - زندانیان -

نفس در قفس، ۱۶ شهریور ۱۳۹۹:علی یونسی و امیرحسین مرادی دو دانشجوی نخبه دانشگاه شریف که بیش از ۵ ماه از بازداشت غیرقانونی آنها میگذرد برای اعترافات اجباری تحت فشار قرار گرفته اند.

به گزارش«نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، آیدا یونسی خواهر علی یونسی  با اعلام اینکه برادرش برای اعترافات اجباری تحت فشار است در صفحه توئیتر خود نوشت:« روز چهارشنبه به برادرم علی یونسى گفتند که با اعتراف تلویزیونی اتهامات رو قبول کن تا اعدامت رو بکنیم حبس ابد. بعد از ۵ماه بازداشت، شکنجه، انفرادی و بازجویی عمومی، ٣هفته است که با  تهدید و فشار اصرار بر مصاحبه تلویزیونی دارند.»

خانم یونسی در ادامه نوشت:‌« هنوز دادگاهی تشکیل نشده و پس از ۵ ماه پرونده هنوز در دست وزارت اطلاعات است. اما بازجویان به علی ینسی و امیرحسین مرادی گفتند که ما تصمیم میگیریم چه حکمی بهتون بدهند و اگر بخواهیم حکمتون اعدام است، مگرآنکه مصاحبه کنید.»

پیش ازاین نیز نیروهای امنیتی به کمک نیروهای وابسته دانشگاه از جمله بسیح دانشجویی با برگزاری جلسه ای با این دانشجویان بازداشت شده سعی در اخذ اعترافات علیه خود بودند که این اقدام  با واکنش شدید خانواده این دانشجویان مواجه شد.

خاطر نشان می‌شویم که علی یونسی دارای مدال طلای المپیاد جهانی نجوم و امیرحسین مرادی برنده مدال نقره المپیاد نجوم کشوری از روز ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ بازداشت و تاکنون در بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می‌شوند.

زندانیان