نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

نوید افکاری؛ پخش اعترافات اجباری و انتقال به مکان نامعلوم در زندان شیراز

6-سپتامبر-2020

گروه خبری: اعدام -

نفس در قفس، ۱۶ شهریور ۱۳۹۹: نوید افکاری زندانی سیاسی محبوس در زندان شیراز و محکوم به دوبار اعدام،  از روز پنجشنبه ۱۳شهریور ۱۳۹۹ با یورش گارد زندان به مکان نامعلومی منتقل و ارتباط او با بیرون قطع شده است. هم چنین دو برادر وی که درصدد دفاع و جلوگیری از انتقال ناگهانی نوید افکاری بودند مورد ضرب وشتم قرار گرفته و به بند ارشاد زندن شیراز منتقل شدند.

به گزارش « نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، علیرغم اعتراضات گسترده به صدور حکم اعدام برای نوید افکاری کشتی گیر اهل شیراز، و علیرغم درخواست هزاران تن از شخصیتها و فعالین حقوق بشر از سراسر دنیا همچنین ورزشکارهای مطرح بین المللی اما مقامات جمهوری اسلامی فشارها بر این زندانی سیاسی را ادامه می‌دهند

شب گذشته، شنبه ۱۵ شهریور ۹۹ تلویزیون حکومتی اعترافات اجباری نوید افکاری و برادرش وحید افکاری را پخش کرد. اعترافاتی که نوید افکاری با نوشتن نامه آنها را اقرار زیر شکنجه عنوان کرده است.

آقای حسن یونسی وکیل برادران افکاری ضمن تایید خبر انتقال این سه زندانی سیاسی به بندهای دیگر در صفحه توئیتر خود نوشت که خانواده افکاری از وضعیت فرزندان خود بی خبر هستند.

این انتقال ناگهانی نگرانی ها در مورد سلامت جانی نوید افکاری را افزایش داده است.

زندانیان