نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تداوم بازداشت و بی‌خبری از ۶ شهروند بلوچ

22-ژوئن-2021

گروه خبری: زندانیان -

نفس در قفس ، ۱تیر۱۴۰۰: شش شهروند بلوچ که طی  روزهای ۱۲ و ۱۸ خرداد ماه توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شدند، همچنان در بازداشت و بی‌خبری به سر می‌برند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، روز ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۰، پنج شهروند بلوچ در محور چابهار به راسک توسط اطلاعات سپاه بازداشت شدند

طبق این گزارش هویت این شهروندان “محمجان برم”، “یوسف برم”، “شهرام برم”، “یاسین رئیسی” و “آرش ساربوکی” عنوان شده است. آرش اهل ساربوک و چهار شهروند دیگر از اهالی جکیگور هستند.

همچنین روز ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۰، نیروهای اطلاعات سپاه پس از چهار بار یورش به روستای جکیگور، دو شهروند بلوچ را بازداشت کرده‌ان.

هویت این دو شهروند “میلاد برم” فرزند عبدوک و “عاصف برم” فرزند عبدول عنوان شده است.

محمجان پس از ۹ روز بازداشت از زندان آزاد شده است. از سرنوشت سایر بازداشت‌شدگان با وجود پیگیری خانواده‌هایشان تاکنون خبری در دست نیست.

کمپین فعالین بلوچ با اشاره به گزارش‌های دریافتی عنوان کرده است که بازداشت شهروندان روستای جکیگور و یورش نهادهای امنیتی به این روستا پس از آن صورت گرفته است که افراد ناشناس به خودروی هنگ مرزی جکیگور در دوراهی دهستان پیشین حمله کرد و با نیروهای نظامی درگیر شدند. در این درگیری دو تن از مأموران مجروح شده‌اند.

گزارش شده است شهروندان بازداشت‌شده تحت شکنجه قرار گرفته‌اند تا مسئولیت حمله به خودروی هنگ مرزی جکیگور را بر عهده بگیرند.

طبق این گزارش، مأموران اطلاعات سپاه در حال پرونده‌سازی برای شهروندان بازداشت‌شده هستند.

زندانیان