نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

ترک تحصیل ۱۵۰۰ دانش‌آموز مازندران در دوره متوسطه دوم

13-آوریل-2016

گروه خبری: کودکان -

سایت نفس در قفس: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران، از ترک تحصیل قریب به ۱۵۰۰ دانش آموز مازندرانی در دوره متوسطه دوم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، اسفندیار نظری در گردهمایی مدیران و روسای اداره‌های شهرستان‌ها، اظهار کرد: “باید علت ترک تحصیل ۱۴۸۰ دانش آموز در متوسط دوم توسط مدیران کشف شود و اگر مهاجرت یا ازدواج عامل ترک تحصیل بوده قید شود تا مسئله برای مسئولان روشن باشد”.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه هنوز مدیران آموزش و پرورش از سند تحول اطلاع کافی ندارند، افزود: “ساماندهی فضا و تجهیزات با توجه به استقرار پایه دهم و سه ساله شدن هنرستان‌ها لازم است و اگر قرار است مدرسه‌ای احداث شود اولویت با هنرستان است”.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه باید همه مدیران نسبت به سند تحول اشراف کافی داشته داشته باشند، تصریح کرد: “سازماندهی ۲۰۱۴ نفر از نیروی انسانی متوسطه دوم هنوز مشخص نیست. برای سازماندهی نیروی انسانی موضوع جدیدالتالیف بودن کتاب‌های پایه دهم مطرح است. باید معلمان کتاب‌های جدیدالتالیف را آموزش ببیند. همچنین بررسی وضعیت موجود، آماده سازی امکانات و فضا و آموزش کتب جدیدالتالیف برای مدیران لازم است”.

وی افزود: “بسیاری از مشکلات دانش آموزان متوسطه دوم مربوط به اطلاع نداشتن کافی اولیای دانش آموزان است”.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران افزود: در کنکور سال گذشته ۳۷ هزار و ۷۴۶ نفر از دانش آموزان مازندران در رشته ریاضی شرکت کردند که ۷۷ درصد به دانشگاه‌های سراسری راه یافته و رتبه مازندران در این رشته در کشور سوم شد. در رشته علوم انسانی ۷۰ درصد و در رشته علوم تجربی ۳۸.۵ درصد به دانشگاه‌های سراسری راه یافتند و رتبه مازندران در علوم انسانی، سوم و در علوم تجربی پنجم شد.

زندانیان