نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

جلسه دادگاه تجدید نظر هنگامه شهیدی برگزار شد

16-آوریل-2019

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: جلسه دادگاه تجدید نظر هنگامه شهیدی، روزنامه نگار روز جاری در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، امروز سه‌شنبه ۲۷ فروردین‌ماه ۹۸، جلسه دادگاه تجدید نظر هنگامه شهیدی پس از دو مرتبه تجدید وقت در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران برگزار شد.

این روزنامه نگار پیشتر در تاریخ ۱۹ اسفندماه ۹۵ به اتهام ارتباط با یک رسانه توسط نیروهای وزارت اطلاعات در مشهد بازداشت شده بود.

مصطفی ترک همدانی، وکیل هنگامه شهیدی، مدتی بعد اظهار کرد مرجع دستگیری خانم شهیدی شعبه دوم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه تهران و وزارت اطلاعات شاکی وی است.

هنگامه شهیدی پس از حدود ۶ ماه در تاریخ ۷ شهریور سال ۹۶ با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد و مجددا در تاریخ ۵ تیرماه ۹۷ در جزیره کیش بازداشت و راهی زندان شد.

ترک همدانی در تاریخ ۱۰ آذرماه سال جاری از محکومیت موکلش به ۱۰ سال و ۹ ماه حبس تعزیری و ۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و احزاب و فعالیت های مجازی و مطبوعاتی همچنین خروج از کشور توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب خبر داده بود. وی این حکم را جهت تجدیدنظر به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر ارایه داد.

بر اساس این گزارش در صورت تائید این حکم با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، اشد مجازات یعنی ۷ سال و شش ماه حبس در خصوص وی اجرا می‌شود.

پیشتر قرار بود دادگاه تجدید نظر هنگامه شهیدی روز ۲۵ دی ۹۷ برگزار شود که این تاریخ به دلیل اعزام نشدن وی از زندان به دادگاه به ۱۴ اسفند ۹۷ موکول شد. اما مجددا برگزار نشد تا نهایتا رئیس شعبه ۳۶ روز ۲۷ فروردین را برای رسیدگی به پرونده تعیین کرد.

به گفته مصطفی ترک همدانی، وکیل مدافع شهیدی موکلش ۸ ماه است که در بازداشت انفرادی به سر می برد و اگر دادگاه ۲۵ دی برگزار می شد او می توانست با “عفو رهبری به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب” آزاد یا تخفیف مجازات بگیرد.

برچسب ها:

زندانیان