نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

رهایی از اعدام ۲ زندانی در زندان جیرفت

16-آوریل-2019

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: دو زندانی متهم به “قتل” در زندان جیرفت با رضایت اولیای دم در پای چوبه دار از مرگ رهایی یافتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قلعه گنج گفت: “طی یک اقدام خداپسندانه بین ۲ طایفه میرزایی و برقی و گذشت اولیای دم، ۲ جوان پای چوبه دار از اعدام رهایی یافتند”.

سجاد افشارمنش دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قلعه گنج در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: “اختلاف ۲ طایفه میرزایی و برقی طی چند سال گذشته منجر به قتل فردی از طایفه برقی شده بود”.

وی ادامه داد: “بعد از این ماجرا فردی از طایفه برقی نیز با انگیزه انتقام مجددا اقدام به قتل یکی از افراد طایفه میرزایی کرده بود که با تلاش‌های دستگاه قضایی و امنیتی هر ۲ متهم به قتل دستگیر شده بودند”.

این مقام قضایی عنوان کرد: “پس از تحقیقات مقدماتی پرونده این ۲ متهم جهت صدور رای به دادگاه کیفری یک شهرستان جیرفت ارسال و حکم اعدام برای هر ۲ محکوم علیه صادر و پرونده‌ها به منظور فرجام خواهی به دیوانعالی کشور ارسال شد که رای بدوی ابرام و جهت اجرا به دادسرای عمومی و انقلاب قلعه گنج اعاده شد”.

وی افزود: “پس از وصول پرونده در اجرای احکام با رایزنی و با همکاری سران طوایف و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در روز اجرای حکم، طی یک اقدام خداپسندانه اولیای دم از هر ۲ طایفه متهمان را بخشیدند و اجرای احکام اعدام در زندان جیرفت متوقف شد”.

وی نقش علما، ریش سفیدان و بزرگان اقوام و طوایف شهرستان قلعه گنج را در زمینه تحکیم وحدت و تقویت روابط میان طوایف بسیار موثر و برجسته دانست و افزود: “ضرورت دارد در رسیدگی به پرونده‌ها به سمت میانجیگری و صلح و سازش و رفع اختلافات حرکت کنیم، زیرا صلح و سازش باعث می‌شود که کینه‌ها از بین برود و گذشت آن‌ها گذشت قطعی خواهد بود”.

زندانیان