نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

جلسه دادگاه ۹ فعال مدنی برگزار می شود

8-آوریل-2019

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: روز چهارشنبه جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۹ تن از فعالان مدنی بازداشت شده در ۱۲ بهمن ماه ۹۶ که با تودیع قرار آزاد شده بودند، در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، روز چهارشنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۸، جلسه رسیدگی به اتهامات ۹ فعال مدنی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه برگزار خواهد شد.

ابوذر نصراللهی، وکیل مدافع یکی از این فعالان مدنی در این باره گفت: این افراد در کیفرخواستی که از سوی دادسرا صادر و به دادگاه ارسال شده، به “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی از طریق ارتباط با گروهگ ضد انقلاب”، “فعالیت به نفع گروه ها و سازمان های مخالف نظام” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” متهم شده اند.

وی گفت: بهنام موسیوند، سعید اقبالی، نادر افشاری، محمود معصومی، شقایق محکی، داریوش آبدار (زند)، مژگان لعلی، سعید صیفی (سیفی جهان) و شیما بابایی متهمان این پرونده هستند.

به گفته نصراللهی تمام متهمان این پرونده به جز بهنام موسیوند که با قرار کفالت آزاد شد، پس از چند ماه بازداشت با قرار وثیقه از زندان آزاد شدند.

باتوجه به عدم حضور تعدادی از متهمان پرونده در داخل کشور مشخص نیست روند دادرسی به این پرونده چگونه خواهد بود.

لازم به یادآوری است این فعالین مدنی در تاریخ ۱۲ بهمن ماه سال ۹۶ در نقاط مختلف ایران توسط نیرو های امنیتی بازداشت شده بودند.

این افراد برای روز یکشنبه مورخ ۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ برای ارایه آخرین دفاع به شعبه ۶ دادسرای اوین (مقدسی) احضار شده بودند. و از میان آنها محمود معصومی، نادر افشاری، سعید اقبالی، سعید سیفی جهان، مژگان لعلی و شقایق محکی در دادسرا حاضر شدند و به دفاع از خود پرداختند.

زندانیان