نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

حسین رونقی ملکی به علت خونریزی معده به بیمارستان مدرس اعزام شد

29-آگوست-2013

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: سید حسین رونقی ملکی به دلیل وخامت حال و خون ریزی معده و دستگاه گوارشی به بیمارستان شهید مدرس اعزام و در بخش اورژانس بستری گردید

 

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، حسین رونقی ملکی که در بیستمین روز اعتصاب غذا به سر می برد حدود ساعت ۱ بعد ازظهر به دلیل خونریزی معده در بیمارستان مدرس بستری گردید.

 

از سوی خانواده وی نیز مدارک بیماری به پزشک قانونی ارسال گردیده اما تا کنون از طرف مقامات قضائی به وی مرخصی داده نشده است. سید احمد رونقی ملکی پدر حسین امروز اعلام کرد که از دادستان محترم تهران جناب آقای جعفری دولت آبادی خواهشمندم جهت نجات جان فرزندم دستورات لازم جهت مرخصی استعلاجی یا آزادی ایشان را صادر فرمایند تا تحت درمان قرار داده شود. وی همچنین تاکید کرد که هرچه به تلفن‌های دفتر پیگیری ویژه دادستانی محترم زنگ زدم هیچ پاسخی داده نمی‌شود. وی مجدداً هم تاکید کرد که اگر به وضعیت حسین رسیدگی نشود وی جانش را از دست خواهد داد.

 

این زندانی سیاسی از روز جمعه ۱۸ مرداد در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی‌ و وضعیت وخیم دست به اعتصاب غذا زده است که با وجود موافقت دادستانی همچنان تا کنون از صدور مرخصی درمانی برای او جلوگیری شده است.

 

حسین رونقی ملکی‌، وبلاگ‌نویس و زندانی سیاسی، که پس از بازداشت مدت ۱۳ ماه را در سلول‌های انفرادی و تحت فشار شدید جسمی‌ و روحی‌ بسر برده است، از بیماری‌های مختلفی‌ از جمله مشکلات حاد کلیه، پروستات و خونریزی معده رنج می‌‌برد و پیش از این پس از انجام عمل جراحی کلیه مدتی‌ را در کما بوده است.

برچسب ها:

زندانیان