نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

زندانیان اهل سنت زندان رجایی‌شهر به بازجوی اطلاعات اعتراض کردند

29-آگوست-2013

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: زندانیان اهل سنت در رجایی‌شهر کرج به ادامه‌ی بازجویی‌ها و اهانت‌ها به مقدسات اهل سنت اعتراض کردند.

 

در این نامه‌ی اعتراضی به فیلم اعتراف‌گیری از زندانیان اشاره و آن را فشارهای جسمی، روحی و روانی نسبت به فعالان مذهبی ـ سیاسی عنوان نمودند.

 

گفته می‌شود حدود ١۵٠ زندانی اهل سنت در زندان رجایی‌شهر کرج محبوس می‌باشند.

 

متن نامه‌ی مزبور که توسط آژانس خبری کردپا منتشر شده، درپی می‌آید:

 

اعتراض به بازجوی اطلاعات به ظلم به اهل سنت

 

امروز سه شنبه ۵/۶/٩٢ سیستم امنیتی ظالم رژیم ایران تعدادی از زندانیان اهل سنت سالن ١٠ اندرزگاه ۴ زندان رجایی شهر را به بند سپاه همین زندان برده و طبق معمول با چشم‌بند بعد از قرار دادن آنها در سلول‌های انفرادی شروع به بازجویی و سوالات پراکنده اما هدف‌دار از آنها کردند. بعضی از آنها نظیر “داوری” سربازجوی اطلاعات و مسئول پرونده‌ی فعالان مذهبی اهل سنت و آخوندی مجهول الهویه با قرار دادن دوربین فیلمبرداری، گفت‌وگو نمودند اما برادران اجازه فیلمبرداری به آنها نداده بودند.

 

ولی جدا از هدف اطلاعات از این بازجویی‌ها نکته‌های که بسیار قابل ذکر است؛ اعتراف داوری و آخوند اطلاعاتی بعنوان کارشناس پرونده‌ها به ظلم و وارد کردن فشارهای جسمی و روحی و روانی نسبت به فعالان مذهبی ـ سیاسی اهل سنت بود.

 

همچنین اقرار به اهانت و توهین مقامات کشوری و آخوندهای حکومتی و ارگانهای دولتی به مقدسات اهل سنت از جمله صحابه و امهات المومنین رضی‌الله عنه نیز بود.

 

بعد از گذشت بیشتر از ۴ سال آخرش کسی پیدا شد که به عنوان ظلم مختلف به مقدسات اهل سنت و ماموستایان و حافظان قرآن، اما غافل از آنکه زندانیان اهل سنت رجایی‌شهر تنازل کردن از دین و ایمان به ذهنشان هم خطور نکرده چه برسد به اینکه و عملا نوچه و عامل واواک شوند و حاضرند جان و مال و تمام زندگی‌شان را در راه توحید و دعوت مردم به دین حق با پاکدامنی و صداقت با کمال خرسندی ببخشند.

 

زندانیان سیاسی مذهبی اهل سنت رجایی شهر کرج

زندانیان