نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

حمیدرضا باقری درمنی، متهم اقتصادی اعدام شد

22-دسامبر-2018

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: بامداد روز جاری حکم اعدام «حمیدرضا باقری درمنی» متهم اقتصادی، با اتهام مفسد فی‌الارض اجرا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، سحرگاه امروز شنبه ۱ دی‌ماه ۱۳۹۷، حکم «حمیدرضا باقری درمنی» فرزند محمدباقر که به اتهام افساد فی‌الارض از طریق ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری به اعدام محکوم شده بودند، به اجرا گذاشته شد.

در این گزارش به محل دقیق اجرای حکم اعدام این متهم اقتصادی اشاره‌ای نشده است.

وی سومین متهم اقتصادی است که طی ۴۰ روز گذشته با اتهام افساد فی الارض در ایران اعدام شده است.

منابع قضایی در ایران از حمید باقری درمنی، به عنوان سلطان قیر یاد کرده‌اند.

باقری درمنی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران مورد محاکمه قرار گرفت و در پایان این دادگاه او به عنوان مفسد فی‌الارض به اعدام و رد مال محکوم شد. حمید باقری درمنی به رای دادگاه اعتراض کرد اما دیوان عالی ایران هم حکم اعدام آقای باقری درمنی را تائید کرد.

عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در رابطه با پرونده باقری درمنی گفته بود که پرونده باقری درمنی پس از ۹ جلسه محاکمه و اعتراض محکوم و وکلا به حکم در دیوان عالی کشور تایید و برای اجرا به دادستانی اعاده شده و با رضایت شکات هم اجرا می‌شود.

پیش از این نیز در تاریخ ۲۳ آبان ۱۳۹۷ حکم وحید مظلومین (معروف به سلطان سکه) فرزند حبیب‌الله و محمد اسماعیل قاسمی فرزند غلامعلی دو متهم اقتصادی دیگر که به اتهام افساد فی‌الارض از طریق تشکیل شبکه فساد اخلال در نظام اقتصادی و ارزی و پولی کشور با انجام معاملات غیرقانونی و غیرمجاز و قاچاق عمده و کلان ارز و سکه به اعدام محکوم گردیده‌ بودند، در زندان رجایی شهر کرج به اجرا درآمد.

زندانیان