نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

خواهر امیر حکمتی در نامه به صلیب‌سرخ: نگران وضعیت برادرم هستم

6-می-2015

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: سارا حکمتی، خواهر امیر حکمتی، تفنگدار دریایی پیشین ‌آمریکا که در ایران زندانی است، با نوشتن نامه‌ای به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ،‌ از این سازمان خواست تا با برادرش در زندان اوین ملاقات کنند.

به گزارش رادیو فردا، امیر میرزایی حکمتی روز دوشنبه ۱۴ اردیبشت‌ماه ۹۴، در تماسی تلفنی با خانواده خود اعلام کرده است که در اعتراض به وضعیت پرونده خود و ناامیدی از بررسی دوباره آن، اعتصاب غذای نامحدود خواهد کرد.

خانم حکمتی، خواهر این شهروند آمریکایی ایرانی‌تبار، در نامه خود تاکید کرده است که «بسیار نگران» وضعیت سلامتی برادر خود در زندان اوین است.

خانواده امیر حکمتی روز یک‌شنبه گذشته پس از دیدار با جو بایدن، معاون اول رئیس‌ جمهوری آمریکا، از «بهبود شرایط زندان» او خبر داده و آن را نشانه امیدوارکننده‌ای برای آزادی احتمالی او از زندان توصیف کرده بودند.

امیر حکمتی در زمستان سال گذشته در اعتراض به وضعیت پرونده و شرایط زندان خود اعتصاب غذا کرد، اما پس از آن که مقام‌های قضایی ایران با درخواست بررسی مجدد پرونده او موافقت کردند، او به اعتصاب غذای خود به طور موقت پایان داد.

امیر حکمتی تفنگدار دریایی پیشین، سعید عابدینی کشیش نوکیش مسیحی و جیسون رضائیان خبرنگار روزنامه واشینگتن پست، از جمله ایرانی‌ـ‌آمریکاییانی هستند که در ایران محبوس هستند.

زندانیان