نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

در آستانه تجمع معلمان؛ اوج گیرى فشارها و احضار فعالین صنفى

6-می-2015

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: در آستانه برگزارى تجمع معلمان در هفدهم اردیبهشت، فشارها بر فعالین صنفى معلمان به شکل کم سابقه اى افزایش یافته و خانواده معلم زندانى رسول بداقى نیز از احضار در امان نمانده است.

به گزارش هرانا، اسماعیل عبدى، محمود بهشتى لنگرودى، خانواده معلم زندانى رسول بداقى ، مسعود زینال زاده، سید مجتبى قریشیان و مهدى بهلولى، جمعى از فعالین صنفى هستند که پیش از برگزارى تجمع معلمان، به نوعى مورد تهدید قرار گرفته یا احضار شده اند.

در این ارتباط روز سیزدهم اردیبهشت، اسماعیل عبدى دبیر کل کانون صنفى معلمان به دفتر پیگیرى وزارت اطلاعات احضار شد و به وى درباره شرکت در تجمع هشدار دادند، پس از آن در تماسى با وکیل آقاى عبدى، از وى خواسته اند موکلش را براى تحمل ده سال حبس معرفى کند. طى احضار آقاى عبدى، عدم اجراى حبس وى به استعفاى وى از دبیر کلى کانون معلمان مشروط شده است و بنا بر اخبار واصله ایشان در پى افزایش فشارها، استعفاى خود را اعلام کرده است.

روز چهاردهم اردیبهشت، آقاى محمود بهشتى لنگرودى از اعضا و سخنگوى سابق کانون صنفى معلمان، به دفتر پیگیرى وزارت اطلاعات احضار و عدم اجراى حکم نه سال حبس وى را نیز مشروط به اعلام استعفا کردند.
پس از آن در پانزدهم اردیبهشت مأموران به منزل معلم زندانى رسول بداقى مراجعه کردند و پس از تفتیش منزل وسایلى از قبیل کامپیوتر، لپتاپ، دوربین و چند حلقه سى دى را ضبط کردند.

در ادامه همسر رسول بداقى فروزان علیزاده و دخترش شبنم بداقى نیز براى روز شانزدهم اردیبهشت به شعبه ۶ بازپرسى دادسراى اوین احضار شدند، وکیل کانون معلمان این احضار را غیرقانونى دانسته، به دلیل آنکه احضار مى بایست حداقل ٧٢ ساعت پیش از موعد اطلاع رسانى مى شد و لذا خانواده رسول بداقى در دادسرا حاضر نشدند.

مسعود زینال زاده و سیدمجتبى قریشیان از اعضاى کانون صنفى معلمان نیز روز شانزدهم اردیبهشت احضار و از حضور در تجمع هفدهم اردیبهشت منع شدند.

همچنین آقاى مهدی بهلولى نیز از فعالین صنفى است که طى این مدت به دفتر پیگیرى وزارت اطلاعات احضار شده است.

گفتنى است قرار است روز هفدهم اردیبهشت، معلمان در اعتراض به شرایط صنفى و پیگیرى مطالبات خویش، در میدان بهارستان و روبروى مجلس تجمعى اعتراضى برگزار کنند.

زندانیان