نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دادستان کرمان از بازداشت ١۶ فعال سایبری خبر داد

4-دسامبر-2013

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: احمد قربانى، معاون دادستان کرمان، در کنفرانس مطبوعاتى از شناسایى و بازداشت ١۶ فعال سایبرى، توسط سپاه پاسداران و به اتهام ارتباط با بیگانگان، خبر داد. روز گذشته مسئولان وبسیات “نارنجى”، از بازداشت هفت همکار خود خبر داده بودند. معاون دادستان اما امروز بازداشتها را بیش از این عدد اعلام کرده است.

 

احمد قربانى در گفتگو با خبرنگاران محلى در کرمان، با اعلام خبر بازداشت ١۶ فعال سایبرى توسط سپاه پاسداران، اتهام این افراد را فعالیت در قالب یک شبکه پیچیده امنیتى- رسانه‌اى، و در راستاى اقدام علیه امنیت ملى از طریق همکارى با شبکه هاى بیگانه، طراحى سایت و تولید محتوى براى سایت هاى ضد انقلاب به منظور براندازى نظام جمهورى اسلامى عنوان کرده است.

 

 

وى تاکید کرد که مستندات جمع آورى شده و اطلاعات اولیه بدست آمده از بازجویى متهمین نشان دهنده و تصدیق کننده کلیه اتهامات وارده بر این افراد است.

 

این مسئول قضایى یادآور شد: برقرارى ارتباط با اعضاى شبکه هاى رسانه اى معاند نظام اسلامى و طراحى و به روز رسانى سایت هاى آموزشى شهروند خبرنگار به سفارش شبکه هاى خبرى غربى و دریافت بودجه از آنان از دیگر فعالیت هاى متهمین است.

 

قربانى، همکارى با سایت هاى مرتبط با فتنه ٨٨ را از دیگر فعالیت هاى این باند ذکر کرد و گفت: اعضاى اصلى این باند ارتیاط نزدیک و همکارى زیادى با ضد انقلاب خارج نشین نیز داشته و خط و مشئ اصلى خود را از افراد فرارى خارج نشین مى گرفتند.

 

وى افزود: تحقیقات از دستگیرشدگان ادامه داشته و این پرونده جهت سیر تشریفات قانونى در شعبه ششم دادیارى دادسراى کرمان در حال پیگیرى است.

زندانیان