نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

عضو شورای رهبری مکتب قرآن کُردستان در تهران به زندان اوین انتقال یافت

4-دسامبر-2013

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: یک فعال مذهبی کُرد و از مسئولین دفتر حسن امینی، مفتی مردمی کُردستان پس از احضار به دادگاه ویژه‌ی روحانیت در تهران بازداشت گردید.

 

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز سه‌شنبه دوازدهم آذرماه، دادگاه ویژه‌ی روحانیت در تهران پس از احضار هاشم حسین‌پناهی مدرس مدرسه‌ی علوم دینی امام بخاری سنندج، وی را بازداشت و به بند ٣٢۵ زندان اوین انتقال داد.

 

هاشم حسین‌پناهی در شهریورماه امسال نیز از سوی شعبه ٣ دادگاه ویژه‌ی روحانیت تهران به اتهام “توهین به مذهب تشیع” به ۶ ماه حبس تعزیری و نیز به اتهام “توهین به معاون دادگاه ویژه روحانیت” به ٣٠ ضربه شلاق محکوم شده بود.

 

پایگاه اطلاع‌رسانی مکتب قرآن کُردستان در این باره اعلام کرد: “این فعال مذهبی شهریورماه سال گذشته نیز بازداشت و به مدت ٢ ماه بلاتکلیف در زندان نگهداری نمودند”.

 

این فعال مذهبی کُرد طی ٢ سال گذشته چندین بار از سوی نیروهای اطلاعاتی به منظور بازجویی به اداره‌ی کل اطلاعات استان کُردستان احضارشده است.

 

هاشم حسین‌پناهی عضو شورای رهبری مکتب قرآن کُردستان و از مسئولین دفتر حسن امینی، حاکم شرع مردمی کُردستان می‌باشد.

 

مکتب قرآن کُردستان، حرکتی دینی در مناطق کُردنشین ایران – سنی‌نشین است که از شاگردان و پیروان احمد مفتی‌زاده تشکیل و در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، دعوت و تبلیغ و حتی سیاسی-اقتصادی فعالیت می‌کنند.

زندانیان