نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

در سه ماهه اول سال؛ مجوز اعدام ۳۵۰ زندانی صادر شده؛ ۲۵۰ مورد دیگر در دست بررسی است

18-ژوئن-2019

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: روز جاری معاون اول قوه قضاییه محسنی اژه ای گفت پس از تعطیلات فروردین امسال تاکنون بیش از ۳۵۰ مورد اذن (اجاره شرعی اجرای حکم اعدام) توسط رییس قوه قضاییه صادر شد و نزدیک به ۲۵۰ مورد هم آماده ارایه به رییس قوه قضاییه است. البته با توجه به حجم کار رییس قوه قضاییه، رییس دستگاه قضا برای فرد دیگری هم از آقای خامنه‌ای اذن گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، روز جاری سه شنبه ۲۸ خردادماه ۱۳۹۸، معاون اول قوه قضاییه از صدور ۳۵۰ مورد اذن اجرای حکم اعدام و بررسی ۲۵۰ مورد دیگر در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

معاون اول قوه قضاییه در نشستی که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شده بود به استیذان احکام قصاص (اعدام) اشاره کرد و گفت: “اگر اولیای‌دم تا آخر بر قصاص پایبند باشند، طبق قانون باید از کسی که رهبری به او تفویض کرده، اجازه اجرای حکم گرفته شود و این استیذان را شخص رییس قوه‌قضاییه امضا می‌کند.

در این ارتباط یکسری پرونده‌های معوق داشتیم و بیش از ۳۵۰ مورد اذن از فروردین امسال تاکنون صادر شد و نزدیک ۲۵۰ مورد نیز آماده ارسال به رییس دستگاه قضایی است. البته رییس قوه‌قضاییه در خصوص استیذان از رهبری اذنی برای فرد دیگری هم گرفتند تا کمک بزرگی باشد.

وی ادامه داد: مرداد سال گذشته آیت‌الله لاریجانی یک اجازه‌ای از رهبری گرفتند که قدم اول و مهمی بود. این قضیه الان هم با یک روحیه جهادی ادامه دارد.”

زندانیان