نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

در پی اعزام وحید شیخ‌بگلو به مرخصی، حکم آزادی وی نیز صادر شد

13-اکتبر-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: حکم آزادی وحید شیخ‌بگلو، فعال مدنی آذربایجانی که روز ۱۸ مهر ماه به مرخصی ۳ روزه اعزام شده بود، صادر شد.

 

به گزارش نفس در قفس، در پی شکسته شدن احکام زندان وحید شیخ‌بگلو و مهدی حمیدی شفیق، فعال مدنی آذربایجانی محبوس در زندان مرکزی تبریز از سوی دیوان عالی کشور و آزادی مهدی حمیدی شفیق در تاریخ ۱۸ مهر ماه، وحید شیخ‌بگلو نیز به مرخصی ۳ روزه اعزام شده بود که نهایتا حکم آزادی موقت وی نیز تا برگزاری مجدد دادگاه رسیدگی به اتهاماتش صادر شد.

 

یکی از نزدیکان این فعال سیاسی به گزارشگر نفس در قفس گفت: «پس از تماس آقای قاضی‌پور، نماینده‌ی ارومیه با وحید شیخ‌بگلو و پرس و جوی وی از روند پرونده و هماهنگی وکیل پرونده با این نماینده‌ی مجلس و نیز اعتراضات وی به نحوه‌ی برخورد با فعالینی که در رابطه با احیای دریاچه‌ی ارومیه بازداشت شده بودند، نهایتا با تماس آقای صادق لاریجانی، رئیس قوه‌ی قضائیه با مسولان قضایی تبریز، حکم آزادی وحید نیز صادر شد.»

 

این در حالی است که دیوان عالی کشور در تاریخ ۱۰ مهر ماه احکام زندان او و مهدی حمیدی شفیق، دیگر فعال مدنی محبوس در زندان مرکزی تبریز را شکسته و دستور به برگزاری مجدد دادگاه رسیدگی به اتهامات این دو زندانی سیاسی را صادر کرده بود.

 

این فعال مدنی در جریان بازداشت‌ها محله قوم تپه به همراه ۲۸ تن دیگر بازداشت شده و از سوی دادگاه انقلاب تبریز به تحمل ۲ سال حبس که یک سال آن تعلیقی است محکوم شد. وی در تاریخ ۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ از سوی ماموران اداره‌ی اطلاعات تبریز بازداشت و برای گذراندان این محکومیت روانه‌ی زندان تبریز شد.

 

شایان ذکر است که وحید شیخ‌بگلو بارها از سوی ماموران اداره‌ی اطلاعات تبریز بازداشت شده و از تحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشد نیز محروم است.

زندانیان