نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

عدم پیگری مرگ یک دختر دانشجو، تجمع اعتراضی دانشجویان بوعلی را در پی داشت

13-اکتبر-2013

گروه خبری: دانشجویان -

سایت نفس در قفس: عدم پیگری مسئولین دانشگاه بوعلی همدان نسبت بە مرگ مشکوک یک دختر دانشجوی کُرد اهل مریوان اعتراض چندصد نفری دانشجویان این دانشگاه را در پی داشت.

 

بە گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، پس از سپری شدن دو روز از مرگ مشکوک یک دانشجوی دختر دانشگاه بوعلی بە نام سحر چوینی، صبح امروز بیش از هزار نفر از دانشجویان این دانشگاه در اعتراض بە عدم پیگیری مسئولین دانشگاه و بی مبالاتی بە نسبت مرگ وی در محوطە دانشگاه تجمعی اعتراضی را برپا کردند.

 

این خبرگزاری بە نقل از تعدادی از دانشجویان در این رابطە گزارش داد: مسئولین بدون دریافت هیچ نتیجە تحیقاتی، علت مرگ وی را خودکشی اعلام کردەاند و این در حالی است کە تاکنون ادارە پزشکی قانونی هیچ نتیجەای را مبنی بر دلیل مرگ سحر چوینی اعلام نکرد ە است.

 

یکی از دانشجویان این دانشگاه بە آژانس کُردپا اعلام کرد: “دلیل مرگ این هم‌دانشگاهی ما خودکشی نبودە و وی در یکی از خوابگا‌های تازە احداث این دانشگاه و در حالی کە دیگر هم‌خوابگاهی‌‌هایش بە تعطیلات پایان هفتە رفتە بودند بە شیوەای مشکوک جان خود را از دست دادە است”.

 

این دانشجو در ادامە افزود: “در این خوابگاه تعدادی از کارگران ساخت و ساز نیز حضور داشتەاند.

 

و این مسئلە سبب شدە کە دیگر دانشجویان نسبت بە مرگ سحر مشکوک شدە و امن نبودن این خوابگاه منجر گردیدە کە مسئولین دانشگاه جهت سرپوش نهادن بر واقعیت این مسئلە دلیل مرگ را خودکشی اعلام کنند” .

 

در این تجمع اعتراضی، دانشجویان خواستار رسیدگی هر چە سریع‌تر جهت کشف واقعیات بە نسبت مرگ مشکوک سحر چوینی شدەاند.

 

سحر چوینی ١٩ سالە و دانشجوی ترم دوم رشتە پرستاری دانشگاه علوم پزشکی همدان و اهل شهرستان مریوان بودە است.

 

جنازە وی صبح روز جمعە و یک روز پس از مرگ وی در یکی از خوابگا‌های دانشجویی تازە احداث دانشگاه بوعلی توسط دوستانش پیدا شد.

 

مسئولین دانشگاه نسبت بە تجمع اعتراضی دانشجویان حاضر بە هیچ گونە پاسخگویی در رابطە با مرگ سحر چوینی نشدەاند.

زندانیان