نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دست کم صدو پانزده فعال کرد در یک ماه اخیر بازداشت شده‌اند

6-فوریه-2021

گروه خبری: آزادی بیان - اقلیت های قومی - زنان - زندانیان -

نفس در قفس، ۱۸ بهمن ۱۳۹۹: در پی افزایش فضای امنیتی و سرکوب علیه شهروندان کرد، دست کم ۱۱۵ نفر در طی یک ماه اخیر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند. بنا به بیانیه عفو بین‌الملل ده‌ها تن از این بازداشت‌شدگان در وضعیت  ناپدیدسازی قهری قرار دارند و تاکنون خبری از آنها در دست نیست.

به گزارش «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، یک ماه اخیر شهروندان کرد ساکن استانهای کردستان، آذربایجان عربی ، ایلام و کرمانشاه زیر سرکوب سنگین توسط نیروهای امنیتی بازداشت و تعداد زیادی از آنان به مکان‌های نامعلوم منتقل شده‌اند.

دست‌کم ۹ زن، ۴ دانشجو، ۲ معلم و ۳ فعال رسانه‌ای در میان بازداشت شدگان هستند.

بازداشت شدگان مطلق خبری در دسترس نیست و ماموران امنییت خانواده‌های بازداشت شدگان را مورد توهین و اهانت قرار داده و آنها را از تماس با سازمان های حقوق بشری و مجامع بین‌المللی منع کرده اند.

لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، با محکوم کردن موج سرکوب و بازداشتهای غیرقانونی و فله‌ای شهروندان کرد. نگرانی عمیق خود را از وضعیت اسفبارزندانیان و تحت شکنجه قرار گرفتن بازداشت شدگان جهت اعترافات اجباری اعلام میکندو تمامی سازمانهای حقوق بشری و مراجع بین‌المللی را به اقدام قاطع علیه نقض حقوق بشر در ایران فرامی‌خواند.

زندانیان