نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

کشته شدن مهرداد طالشی یک شهروند کرد زیر شکنجه در آگاهی شاپور تهران

9-فوریه-2021

گروه خبری: اعدام -

نفس در قفس،۲۱ بهمن ۱۳۹۹: جسد مهرداد طالشی، جوان کرد اهل دیواندره که توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به آگاهی شاپور منتقل شده بود، پس از سه روز به خانواده‌اش تحویل داده شد.

بنا به گزارش سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، ساعت ۵ بعدظهر روز دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹، نیروهای امنیتی تهران در مترو بازار تهران یک شهروند کُرد را با هویت “مهرداد طالشی” ۲۱ ساله و اهل شهرستان دیواندره همراه با فرد دیگری بازداشت و به کلانتری ۱۱۳ و پس از یک ساعت به کلانتری ۱۱۵ منتقل کرده‌اند.

به گفته یک منبع نزدیک به خانواده طالشی، ساعت ۱۰ شب همان روز مهرداد طالشی به آگاهی شاپور منتقل شده و همانجا زیر شکنجه به قتل رسیده به طوری که آثار ضرب و شتم بر روی سر و گردن وی کاملاً مشهود بوده است.”

به گفته این منبع، مهرداد طالشی به جرم “مشکوک به حمل مواد مخدر” همراه با فرد دیگری بازداشت شده و تاکنون از هویت و سرنوشت فردی که همراه وی بازداشت شده هیچ خبری در دست نیست و حتی در پرونده وی اسم نفر دوم را خط زده‌اند”. بازداشت این شهروند کُرد به اتهام مشکوک به حمل مواد مخدر در حالی است که به گفته خانواده ایشان هیچگونه سابقه‌ کیفری و حتی استعمال مواد مخدر نداشته و ورزشکار بوده است.

این سازمان حقوق بشری در ادامه گزارش می افزاید: “ساعت ۸:۳۰ روز چهارشنبه ۱۵ بهمن از بیمارستان بهارلو با آقای خسرو طاشی پدر مهرداد تماس گرفته شده و گفته‌اند که فرزندت اینجاست و پس از مراجعه به بیمارستان با جسد فرزندش روبرو شده و از تحویل جسد خودداری کرده است. مسئولین بیمارستان در جواب سوال پدر مهرداد مبنی بر دلیل مرگ فرزندش گفته‌اند ما در اینباره چیزی نمی دانیم، جسد را اداره آگاهی به ما تحویل داده است.”

جسد مهرداد طالشی پس از کالبد شکافی به خانواده‌اش تحویل داده شده و روز یک‌شنبه ۱۹ بهمن (۷ فوریه) در سنندج و در در جوی کاملاً امنیتی تشیع شده است

 

برچسب ها:

زندانیان