نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

ده زندانی بند ۳۵۰ اوین، ضمن تبریک به عبدالفتاح سلطانی؛ خواهان توجه جدی به نقض حقوق بشر در ایران شدند

24-نوامبر-2013

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: ۱۰ نفر از زندانیان سیاسی و عقیدتی بند ۳۵۰ زندان اوین، طی پیامی، از اهدای جایزه حقوق بشری مرکز بین الملل حقوق بشر کانادا (آی سی اچ آر)، به عبدالفتاح سلطانی تقدیر کردند.

 

به گزارش کمپین صلح فعالان در تبعید، ده نفر از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ ضمن قدردانی از مرکز بین الملل حقوق بشر کانادا، به خاطر اهدای این جایزه به آقای عبدالفتاح سلطانی، خواستار توجه جدی و فعالانه تمامی مجامع بین المللی و حقوق بشری، در قبال سیاستهای ناقض حقوق بشری نظام حاکم بر ایران شدند.

 

متن کامل این نامه که توسط کمپین صلح فعالان در تبعید منتشر شده، به شرح زیر است:

 

 

با کمال مسرت و افتخار خبر اهدای لایحه حقوق بشری مرکز بین الملل حقوق بشر کانادا، به جناب آقای دکتر عبد الفتاح سلطانی را شنیدیم.

 

ضمن تبریک به ایشان که خود نیز اینک در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر میبرد و محکوم به ده سال حبس و زندان می باشد، لازم به یادآوری م دانیم که این جایزه به دلیل بیش از ۱۴ سال فعالیتهای مستمر ایشان در حوزه دفاع از حقوق پایمال شده زندانیان سیاسی- عقیدتی، کارگری، دانشجویی و… بوده که این امر باعث دستگیری ها و حبسها و مصائب فراوان برای ایشان وخانواده شان شده است.

 

ما زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین بدین وسیله مراتب قدردانی خود را از مرکز بین الملل حقوق بشر کانادا به خاطر اهدای این جایزه به ایشان که نشان از توجه به وضعیت اسفبار نقض سیستماتیک حقوق بشر در ایران میباشد، اعلام داشته و از تمامی مجامع بین المللی و حقوق بشری،خواستار توجه جدی و فعالانه در قبال سیاستهای ناقض حقوق بشری نظام حاکم بر ایران که اخیرا نیز در مجمع عمومی سازمان مللل متحد با محکومیت روبرو شده، هستیم.

 

در خاتمه نیز بار دیگر دریافت این جایزه افتخار آمیز حقوق بشری را به ایشان و کلیه فعالان و حامیان حقوق بشر در ایران تبریک گفته و برایشان آرزوی پایداری و ثبات قدم در این راه پر فرازو نشیب را خواستاریم.

 

اسامی امضا کنندگان:

 

۱- هانی یازرلو

 

۲- غلامرضا خسروی

 

۳- مجید اسدی

 

۴- عبدالرضا قنبری

 

۵- رضا اکبری منفرد

 

۶- سید حمید رضا برهانی

 

۷- سید محمد حیدری

 

۸- محمد سجاد احمدی

 

۹- اسدالله اسدی

 

۱۰- رضا شهابی

زندانیان