نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

رامین حسین‌پناهی اعدام شد

8-سپتامبر-2018

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: رامین حسین‌پناهی زندانی سیاسی کُرد اعدام شد.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، رامین حسین‌پناهی زندانی سیاسی کُرد، صبح امروز ۱۷ شهریور ماه ۱۳۹۷ در زندان رجایی‌شهر کرج اعدام شده است.

مقامات این زندانی در تماسی تلفنی با برادر رامین حسین‌پناهی او را از این موضوع مطلع کرده‌اند.

یک عضو خانواده‌ی حسین‌پناهی در گفت‌وگو با گزارش‌گر «نفس در قفس» تاکید کرد که مقامات از تحویل جنازه‌ی رامین حسین‌پناهی به خانواده‌اش خودداری می‌کنند.

از سوی دیگر سرنوشت زانیار و لقمان مرادی، ۲ زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام که در همین زندان به قرنطینه منتقل شده بودند، اطلاعی در دست نیست.

رامین حسین‌پناهی از صبح ۵ شهریور ماه با لب‌های دوخته در اعتصاب غذا به سر می‌برد و با دستبند و پابند در سلول انفرادی نگه‌داری می‌شد.

رامین حسین پناهی در تاریخ ۲۶ دی‌ماه سال گذشته در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق بغی محاکمه و به اعدام محکوم شد، حکم اعدام این زندانی سیاسی اواخر فروردین‌ماه سال جاری توسط دیوان عالی کشور نیز تائید و سپس به واحد اجرای احکام ابلاغ شد.

حسین احمدی نیاز وکیل مدافع رامین حسین پناهی در خردادماه سال جاری از رد درخواست اعاده دادرسی این زندانی محکوم به اعدام خبر داده بود.

رامین حسین پناهی در تاریخ ۲۲ مردادماه ۹۷، توسط نیروهای امنیتی و به بهانه‌ی درمان به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد.

او در روز اول تیر ماه ۱۳۹۶ در سنندج به ضرب گلوله‌ی ماموران سپاه پاسداران زخمی و دستگیر و متعاقبا به مدت ۲۰۰ روز در سلول‌های انفرادی تحت شکنجه قرار گرفته بود.

۲ گزارش‌گر ویژه‌ی سازمان ملل و عفو بین‌الملل دیروز از مقامات جمهوری اسلامی ایران خواسته بودند تا اجرای این احکام را فورا متوقف کنند.

روز چهار‌شنبه ۱۴شهریور‌ ماه جاری زانیار و لقمان مرادی، دو زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان رجایی شهر کرج به بهانه‌ی ملاقات با مدیر زندان از بندهای خود به بیرون فراخوانده شده و متعاقب آن به قرنطینه‌ی زندان منتقل شده‌اند.

این زندانیان از همان روز در اعتصاب غذای خشک به سر می‌برند.

زندانیان