نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

رهایی از اعدام با رضایت اولیای دم پس از ۷ سال حبس

31-اکتبر-2016

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: زندانی متهم به قتل در ۲۰ سالگی نهایتا پس از ۷ سال با پرداخت دیه و جلب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت. به این ترتیب وی صبح روز یکشنبه ۸ آبانماه سال جاری از جنبه عمومی جرم محاکمه شد. این زندانی طبق ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی به ۳ تا ۱۰ سال زندان محکوم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رکنا، چهاردهم شهریور ۸۸ پسر ۲۰ ساله ای به نام سعید در باغ انگوری در ساوجبلاق کشته شد.

شواهد نشان می داد این پسر پس از درگیری با دوستش به نام بابک کشته شده است. بابک ۲۰ ساله بازداشت شد. این پسر به درگیری خونین اعتراف کرد و به درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد.

حکم صادره در دیوان عالی کشور مهر تایید خورده بود که وی با کمک خیرین توانست با پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان رضایت اولیای دم را جلب کند. به این ترتیب از قصاص رهایی یافت و صبح روز یکشنبه ۸ آبانماه سال جاری از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.

در جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد بابک به تشریح جزییات ماجرا پرداخت و گفت: “من و سعید دوستهای صمیمی بودیم. پیراهنم را برای چند روز به سعید قرض داده بودم تا با آن به میهمانی برود اما او برای پس دادن پیراهنم بهانه می آورد. وقتی او را در خیابان دیدم که پیراهنم را به تن داشت از او خواستم تا همانجا پیراهنم را بدهد اما قبول نکرد که با هم درگیر شدیم. او از من خواست تا عصر برای دعوا به باغ انگوری برویم. من هم قبول کردم و برای ترساندن سعید همراه خودم یک چاقو بردم. وقتی درگیری بالا گرفت چاقو کشیدم اما نمی دانم چطور چاقو به گردن سعید برخورد کرد. من همانجا با داد و فریاد از صاحب باغ کمک خواستم و از ترسم فرار کردم”.

وی که سرش را پایین انداخته بود گفت: “به خاطر یک اشتباه بچه گانه هفت سال است که در زندانم و اگر کمک خیرین نبود هیچ وقت نمی توانستم مبلغ دیه را بپردازم. من در این مدت به اندازه کافی تنبیه شده ام و حالا از قضات دادگاه تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف قائل شوند”.

بنا به این گزارش، در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند. این پسر طبق ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی به ۳ تا ۱۰ سال زندان محکوم خواهد شد.

برچسب ها:

زندانیان