نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

شلاق و حبس برای آشپز مهدکودک در تهران

31-اکتبر-2016

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: آشپز یکی از مهدکودک‌های تهران که به اتهام آزار و اذیت پسری ۶ ساله دستگیر شده بود در دادگاه به ۱۰۰ ضربه شلاق، ۶ ماه حبس و ممنوعیت انجام هرگونه فعالیت در مراکز آموزشی و مراکز نگهداری کودکان محکوم شد.

به گزارش همشهری، چندی قبل پدر و مادر پسری ۶ساله پی بردند در مهدکودک حادثه تلخی برای فرزندشان رخ داده است. آنطور که آنها فهمیده بودند یکی از کارکنان مرد مهدکودک پسر بچه را مورد آزار و اذیت قرار داده بود. به این ترتیب این ماجرا به حسین اصغرزاده، رئیس شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران گزارش شد و به دستور او تحقیقات در این‌باره آغاز شد. پدر این کودک به مأموران گفت: “مدتی قبل متوجه تغییر رفتار پسرم شدم. مدتی بود که او را به مهدکودکی در شمال غرب تهران می‌بردیم و هزینه زیادی نیز بابت نگهداری از او پرداخت می‌کردیم اما وقتی درباره دلیل ناراحتی پسرم تحقیق کردم فهمیدم که او در آنجا مورد آزار و اذیت قرار گرفته است”.

در این مرحله قاضی پرونده از پسربچه خواست نقاشی فردی که او را آزار داده بکشد. از سویی افرادی که در مهدکودک کار می‌کردند نیز در معرض دید وی قرار گرفتند تا اینکه سرانجام معلوم شد مرد آزارگر آشپز مهدکودک است. او مردی ۴۸ساله و متاهل بود و شواهد به‌دست آمده نشان می‌داد کودکان دیگری را نیز با این شیوه مورد آزار قرار داده است اما والدین هیچ کدام از آنها حاضر به شکایت نشده بودند. در چنین شرایطی وی چندی قبل محاکمه شد.

بر اساس این گزارش، متهم فوق، اتهامات وارده را شدیدا رد کرده بود، با وجود این قضات دادگاه پس از «بررسی شواهد و مدارک به‌دست آمده» وی را مجرم تشخیص داده و وی را به اتهام آزار پسربچه به ۱۰۰ضربه شلاق حدی و از باب کودک آزاری به ۶‌ماه حبس تعزیری و ممنوعیت انجام هرگونه فعالیت در مراکز آموزشی و مراکز نگهداری کودکان محکوم کردند.

برچسب ها:

زندانیان