نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

ساسان نیک‌نفس زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ در اثر عدم رسیدگی پزشکی در زندان جان‌باخت

7-ژوئن-2021

گروه خبری: زندانیان -

نفس در قفس ، ۱۷خرداد۱۴۰۰: ساسان نیک‌نفس زندانی سیاسی، به دلیل عدم رسیدگی پزشکی در زندان تهران بزرگ روز گذشته بعد از اعزام به بیمارستان جان‌باخت

به گزارش « نفس در قفس »، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، بنا به گفته هم‌بندیان ساسان نیک‌نفس زندانی سیاسی در زندان تهران بزرگ وی روز گذشته در پی وخامت حالش از قرنطینه تیپ ۲ زندان تهران بزرگ به بهداری زندان منتقل شده و بعد از ۴۸ ساعت بی‌خبری خانواده و وکیل این زندانی خبر جان‌باختن وی تایید شد.

ساسان نیک‌نفس در مرداد ۹۸ توسط اطلاعات سپاه بازداشت و بعد از طی مراحل بازجویی با تودیع وثیقه به طور موقت برای طی مراحل داد رسی آزاد شد. جلسه رسیدگی به اتهامات  وی در دی ماه ۹۸ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی  برگزار شده و او  از بابت اتهامات «اجتماع  تبانی، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری» مجموعا به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شد. شعبه ۳۶ دادگاه تجدید‌ به ریاست قاضی زرگر این حکم را عینا تایید کرد.

ساسان‌ نیک نفس مرداد ۱۳۹۹ جهت  تحمل حبس بازداشت به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

خانواده وی بارها درباره بیماری‌های دیابت، صرع و فضای نامناسب روحی و روانیش در زندان هشدار داده بودند و درخواستهای ر سیدگی به عدم تحمل حبس وی از طرف پزشکی قانون رد شده بود.

لیگ حقوق بشر زندانیان ایران ضمن محکوم کردن عدم رسیدگی های پزشکی که اهرمی برای شکنجه علیه زندانیان استفاده می شود تمامی جوامع بین‌الملی و سازمان‌های حقوق بشری را برای پاسخگوو کردن مقامات جمهوری اسلامی درخصوص مرگ زندانیان سیاسی در زندانها اقدامات موثر انجام بدهند.

زندانیان