نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

سرانجام پرونده اسیدپاشی در آرایشگاه زنانه

9-آوریل-2016

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: پرونده عامل اسیدپاشی در آرایشگاه زنانه در دادسرا در دست بررسی است و هنوز به دادگاه ارسال نشده است. حیدر آسیابی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان در رابطه با این پرونده اسیدپاشی در آرایشگاه زنانه گفت که پس از تکمیل تحقیقات پرونده، کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه ارسال خواهد شد.

به گزارش شهروند، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان در ارتباط با این‌که آیا فرد دیگری غیر از متهم اصلی در این زمینه بازداشت شده است، ادامه داد: “متهم اصلی و عامل اسیدپاشی در بازجویی‌ها اقرار و سرقت را انگیزه اقدام خود اعلام کرده و فرد دیگری در این رابطه بازداشت نشده است”.

اوایل اسفندماه‌ سال ٩۴، حوالی ساعت ٠٠: ١٩ یک مورد اسیدپاشی در یکی از آرایشگاه‌های زنانه سطح شهر سمنان اتفاق افتاد، درجریان این اسیدپاشی دو دختر جوان که کارآموزان آرایشگاه بودند، مصدوم شدند. طبق اظهارات مصدومان زنگ آرایشگاه به صدا درآمده و یکی از کارآموزان در را باز می‌کند و متهم بلافاصله به زور وارد آرایشگاه شده و آنان را تهدید کرده و ادعا می‌کند که «طلا و جواهرات خود را به من بدهید چون اسید دراختیار دارم».

با مقاومت دختران کارآموز درگیری فیزیکی بین آنها رخ داده است و درجریان گلاویزی طرفین متهم اسید را به سوی آنها پاشیده که روی دختران جوان می‌ریزد.

اسید مورد استفاده اکثرا کف آرایشگاه ریخته شده و مصدوم ردیف اول با افتادن به کف آرایشگاه آغشته به اسید آسیب‌دیده است، متهم با جا گذاشتن یک لنگه کفش خود در صحنه با موتورسیکلت از محل متواری شد.

دادستانی بلافاصله پس از اطلاع از موضوع به همراه معاونین دادستان و بازپرس شعبه اول این دادسرا و فرمانده انتظامی شهرستان در صحنه وقوع جرم حضور یافت و محل حادثه توسط تیم بررسی‌کننده صحنه جرم بازرسی مورد بازدید و آثاربرداری قرار گرفته و سپس به بیمارستان نیز مراجعه شد که جانشین فرمانده انتظامی استان و رئیس پلیس آگاهی استان نیز حضور داشتند و با نظارت و هدایت دستورات لازم ازسوی بازپرس رسیدگی‌کننده صادر کرد. دادستانی درحال تکمیل تحقیقات پرونده و شناسایی و دستگیری متهم متواری بود که درنهایت با تلاش شبانه‌روزی عوامل انتظامی شهرستان سمنان، متهم اسیدپاش آرایشگاه زنانه سمنان ظرف مدت کمتر از ۵روز از تاریخ وقوع جرم شناسایی و دستگیر شد.

حیدر آسیابی در تشریح جزییات این پرونده گفت: “متهم متولد ١٣۶٩ اهل یکی از استان‌های شرقی کشور و مقیم سمنان است که با انجام تحقیقات گسترده و بکارگیری گروه ویژه با مجوز قضائی صادره در خانه یکی از بستگانش در شهر سمنان دستگیر شد”.

زندانیان