نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

هزار کلاس درس زیر سایه آوار خشت‌ و‌ گِل

9-آوریل-2016

گروه خبری: کودکان -

سایت نفس در قفس: معاون وزیر آموزش‌وپرورش گفته است که درحال حاضر بیش از ۵٣٢‌ هزار کلاس درس درکشور وجود دارد که به دانش‌آموزان سرویس می‌دهد و هزار تای آنها خشت و گِلی‌اند، تعدادی که البته وی آن را کم دانسته است.

به گزارش شرق، معاون وزیر آموزش‌وپرورش، دیروز گفته است که درحال حاضر بیش از ۵٣٢‌هزار کلاس درس درکشور وجود دارد که به دانش‌آموزان سرویس می‌دهد و هزارتای آنها خشت و گِلی‌اند، تعدادی که البته وی آن را کم دانسته است: «تعداد کلاس‌های خشت و گِلی بسیار پایین است؛ یعنی کمتر از حتی ٢دهم‌درصد است.»

او گفته است: «سال گذشته حدود  ١٢٠٠- ١٣٠٠ کلاس خشت و گِلی را شناسایی کردیم که بخشی از اعتبارات برای بهبود وضعیت، تأمین اعتبار شده و هم‌اکنون در استان‌های خراسان‌شمالی، کرمان، سیستان‌ و بلوچستان و خراسان‌ جنوبی کار جایگزینی شروع شده و بخشی به پایان رسیده و بخشی همچنان نیمه‌تمام است.»

معاون وزیر آموزش‌وپرورش البته خبری هم دراین‌باره داشته است: «در یکی دو‌سال آینده کلاس‌های خشت و گِلی تخریب و کلاس‌های استاندارد جایگزین آنها خواهند شد. برای ما قابل قبول نیست که بعضی از مدارس دارای بالاترین استاندارد، بیشترین سرانه و بالاترین امکانات باشند اما در بعضی مناطق دانش‌آموز در کلاس‌های خشت و گِلی و سنگ و گِلی درس بخوانند. درحال حاضر بیشترین تعداد مدارس خشت و گِلی را استان سیستان‌ و بلوچستان دارد که برای ‌سال ٩۵ اعتبار ویژه‌ای به این استان تخصیص داده شده است. حذف این مدارس، اولویت اول ما در‌سال ٩۵ به شمار می‌رود و سمت و سوی اعتبارات ما رفع تنگناها و نواقص، ایجاد امکانات آموزشی برابر، برقراری عدالت آموزشی و تأمین امکانات است برای این‌که دانش‌آموز روستایی احساس نکند، درمناطق شهری امکانات بیشتری حتی از لحاظ فضای آموزشی وجود دارد.»

زندانیان