نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

سرکوب خشن و دستگیری حداقل ۳۰ نفر در تجمع امروز روز جهانی کارگر در مقابل مجلس

1-می-2019

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: در تجمع اعتراضی امروز جمعی از کارگران، بازنشستگان و دانش‌جویان در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران حداقل ۳۰ نفر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

به گزارش «نفس در قفس»، این تجمع که از ساعت ۱۰:۰۰ صبح امروز و طبق یک فراخوان قبلی تشکیل شده بود، دقایقی پس از آغاز با حمله‌ی خشونت‌آمیز ماموران امنیتی مواجه شد.

یکی از حاضران در این تجمع در گفت‌وگویی با گزارش‌گر «نفس در قفس» تصریح کرد که نیروهای پلیس تجمع‌کنندگان را مورد «ضرب و شتم شدید» قرار دادند، به طوری که وحید فریدونی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه بلافاصله پس از بازداشت به بیمارستان منتقل شد.

اسامی سایر بازداشت‌شدگان که تا این لحظه توسط «نفس در قفس» احراز هویت شده‌اند، عبارتند از: هادی سلیمانی، فرهاد شیخی، علی یاوری، داوود رفیعی، حسین مرادی، کیوان صمیمی، محمد عادل‌فر، علی مریخی، محسن حادث، افشین میرزاخانی، سهیل خدابخش، سعید رضایی، ماهان صالحی، عباس شیخی، مهدی فخری، رضا شهابی، حسن سعیدی، اکبر جمشیدی، کامیار فکور، قاسم خالویی، مرداس طاهری، حمید سلیمی، سعید رضایی، سیدمهدی عظیمی و اسدالله سلیمانی، انیشا اسداللهی، عاطفه رنگریز، نرگس شجاع، ناهید خداجو، لیلا ناصروندی، حسنی ویژه، اعظم خضری، زهرا تهرانی‌زاده، ندا ناجی، سمانه امیری.

این بازداشت‌شدگان ابتدا به بازداشت‌گاه‌های وزرا و گیشای تهران منتقل شده‌اند اما مَردان بازداشت‌شده پس از مدتی به زندان اوین انتقال یافته‌اند.

به گفته‌ی یک منبع آگاه، خانواده‌های این بازداشت‌شدگان در مقابل این دو بازداشت‌گاه متعلق به پلیس امنیت تهران تجمع کرده و خواهان آزادی آنان شدند.

تجمعی که در مقابل بازداشت‌گاه گیشا شکل گرفته بود، مورد هجوم ماموران امنیتی قرار گرفته و دو نفر به اسامی مرضیه امیری و سمیرا امیری نیز در مقابل این بازداشت‌گاه دستگیر شده‌اند.

تصاویر زیر مربوط به تجمع خانواده‌های بازداشت‌گان امروز در مقابل بازداشت‌گاه وزرای تهران است:

زندانیان