نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تداوم بازداشت پروین محمدی و صدور قرار منع تعقیب در پرونده پیشین

1-می-2019

گروه خبری: زنان - کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: همزمان با روز جهانی کارگر، قرار منع تعقیب اتهامات مطرح شده در پرونده مربوط به بازداشت بهمن ماه سال گذشته پروین محمدی صادر شد. این فعال کارگری روز جمعه ۶ اردیبهشت ماه در پارک جهان نمای کرج به همراه تعدادی از فعالین کارگری بازداشت شده است. به گفته وکیل وی در دادسرای کرج پرونده جدیدی از این بابت برای ایشان به جریان افتاده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، امروز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، وکیل پروین محمدی خبر داد که همزمان با روز جهانی کارگر قرار منع تعقیب پروین محمدی فعال کارگری، توسط شعبه ۷ دادسرای عمومی انقلاب فردیس، در مورد اتهامات موکلش با توجه به اینکه فعالیتهای وی، صنفی و کارگری تشخیص داده شده، صادر شد.

محمدعلی جداری فروغی اعلام کرد، قرار منع تعقیب صادر شده، در مورد اتهامات “تبلیغ علیه نظام” و “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی” است.

وی ضمن ابراز خرسندی از صدور این قرار، ابراز امیدواری کرد که پروین محمدی به موجب پرونده دیگری که در دادسرای کرج مورد رسیدگی است و روز جمعه در پارک جهان نمای کرج بازداشت شده، آزاد شود.

لازم به یادآوری است روز جمعه ۶ اردیبهشت ماه، تعدادی از فعالین کارگری که تعدادشان ۱۲ تن برآورد شده بود در پارک جهان نما واقع در اتوبان تهران-کرج بازداشت شدند.

۴ تن از این فعالین به نام های پروین محمدی، واله زمانی، علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده در بازداشت مانده و به مکان نامعلومی منتقل شدند. باقی افراد ساعاتی پس از بازداشت آزاد شدند.

بازداشت این افراد که در خلال تجمعی در پارک جهان نما و توسط نیروهای امنیتی صورت گرفته بود، دلایل معلوم و اعلام شده ای نداشت. با این حال احتمال می رفت که برخوردهای امنیتی به دلیل نزدیک شدن به روز جهانی کارگر و برای جلوگیری از شکل‌گیری تجمعات کارگری در این روز صورت گرفته باشد.

روز یکشنبه ۸ اردیبهشت‌ماه، از قبول قرار کفالت و آزادی سه تن از فعالان کارگری بازداشت شده در پارک جهان نما از جمله پروین محمدی ممانعت شده است.

گفتنی است پیشتر نیز این فعال کارگری روز سه شنبه ۹ بهمن ماه سال گذشته پس از بازداشت جعفر عظیم زاده، دبیر هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود.

پروین محمدی در تاریخ ۱۱ بهمن ماه ۹۷، با قرار بازداشت یک ماهه، به زندان کچویی کرج منتقل شده بود. انتقال او به این زندان در حالی رخ داد که دادسرای فردیس کرج وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی که ساعت ۸ صبح برای آزادی وی آماده شده بود را نپذیرفته بود. وی نهایتا روز دوشنبه ۱۳ اسفندماه ۹۷ با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

زندانیان