نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

سومین روز اعتراضات مردم استان خوزستان به بحران بی‌آبی؛ افزایش شمار کشته‌شدگان و قطع اینترنت در این استان 

18-جولای-2021

گروه خبری: اقلیت های قومی -

نفس در قفس، ۲۷ تیر ۱۴۰۰: شب گذشته، ۲۶ تیر ۱۴۰۰، اعتراضات مردم خوزستان در شهرهای مختلف نسبت به بحران بی‌آبی و قطعی آب برای سومین روز متوالی ادامه داشت. مردم در شهرهای شوش، سوسنگر، کوت عبدالله، اهواز، شاوور، کرخه، کوت سید نعیم، شادگان ، حمیدیه و هویزه برای سومین شب متوالی بیرون آمدند. تجمعات از روز ۲۴ تیر ۱۴۰۰ آغاز شده است. از شب گذشته شبکه اینترنت در این استان دچار قطعی گسترده شده و در شهرهای مختلف مردم با اختلال در شبکه مخابرات و تلفن همراه مواجه شده اند.

جو امنیتی بر تمامی شهرها حاکم شده است. گزارشها از کشته شدن دست کم دو نفر به دست نیروهای امنیتی خبر می‌دهند. و فعالین محلی از کشته شدن سومین نفر به اسم علی مزورعه در شهر اهواز خبر داده‌اند.

قاسم خضیری که به گفته مطلعین ۱۷ سال بیشتر نداشت در روز دوم اعتراضات در کوت عبدالله به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شده است.

به گزارش «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، اعتراضات مردم خوزستان برای بحران بی‌آبی برای سومین روز متوالی ادامه داشت. این اعتراضات در ۱۷ شهر گسترده شده است. روز گذشته اعتراضات در شهرهای شوش، سوسنگرد، اهواز، کوت عبدالله، شادگان ادامه داشت.

 

در پی قطع اینترنت در بخش‌های وسیعی از استان خوزستان، گزارش‌هایی مبنی بر اختلال در شبکه مخابراتی و تلفنی در برخی از شهرهای استان خوزستان نیز به گوش می‌رسد. این اختلال‌ها در شهرهای سوسنگرد، دزفول و شادگان بیشتر از سایر نقاط استان است

علیرغم کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم در این اعتراضات، استاندار خوزستان گفته است باید برای رفع دغدغه‌های عمومی «شبانه‌روزی تلاش کنیم.» یک مقام امنیتی استان نیز گفته رساندن آب آشامیدنی به برخی مناطق استان «۱۰ تا ۱۵ روز دیگر» طول می‌کشد.

به گزارش ایسنا، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار خوزستان، روز ۲۶ تیر گفت که هرچند لوله‌کشی آب در برخی مناطق انجام شده، اما به دلایلی چون خشک شدن چاه، فرسودگی شبکه، و یا نقص فنی تأسیسات، لوله‌کشی‌ها به آب‌رسانی منجر نشده و این استان با مشکل آب آشامیدنی روبه‌رو است.

مردم معترض در شوش شب گذشته مقابل منزل نماینده مجلس تجمع کردند اما به دلیل شلیک نیروهای امنیتی به سمت مردم معترض شلیک و تعدادی را مجروح کردند.

همچنین در شوش دانیال مردم با روشن کردن آتش جاده به سمت اهواز را بستند.

زندانیان