نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

صدور حکم ۳ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق به اتهام سرقت یک قطعه مرغ

30-ژانویه-2019

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان لالی در استان خوزستان، یک متهم ۲۷ ساله را به اتهام “مباشرت در سرقت یک قطعه مرغ” به ۳ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در تاریخ ۲۳ دی ماه ۹۷، یک متهم به سرقت یک عدد مرغ توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان لالی در استان خوزستان به ریاست قاضی محمد عسگری به حبس و شلاق محکوم شد.

رئیس دادگستری شهرستان لالی نیز خبر منتشره در فضای مجازی با عنوان محکومیت فردی به دلیل مباشرت در سرقت مرغ به سه سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق را تائید کرد.

بر اساس این گزارش زنگنه، رئیس دادگستری شهرستان لالی از توابع استان خوزستان با بیان اینکه این حکم به صورت غیابی صادر شده و متهم در جلسه شرکت نداشته است مدعی شده است: “محکوم از افراد سابقه دار شهرستان لالی است. در این پرونده متهم تحت عنوان سرقت تحت تعقیب قرار دارد و از سوی دیگر دارای سابقه چندین فقره سرقت، مواد مخدر و اخلال در نظم عمومی است”.

رئیس دادگستری شهرستان لالی همچنین مدعی شد: طبق ماده ۶۵۶ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات مصوب ۱۳۷۵، قانونگذار حداقل و حداکثر حبس را برای جرم سرقت با شرایط پنج گانه قانون در نظر گرفته است.

زنگنه با این ادعا که حکم صادره کاملا قانونی است، بیان کرد: طبق ماده ۱۳۷ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲، در بحث تکرار جرم به حداکثر مجازات باید اضافه می‌شده است.

در حکم دادگاه آمده است که قیمت این قطعه مرغ شش هزار تومان بوده است.

زندانیان