نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

صدور حکم ۵۹ سال حبس برای ۷ تن از دراویش گنابادی

15-آگوست-2018

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: ۷ تن از دراویش گنابادی بازداشت شده در جریان حوادث گلستان هفتم که پیشتر از حضور در جلسات دادگاه خودداری کرده بودند، توسط دادگاه انقلاب تهران جمعا به ۵۹ سال حبس تعزیری، ۶۶۶ ضربه شلاق، ۱۴ سال تبعید و ۱۴ سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم شدند.

به گزارش مجذوبان نور، ۷ نفر از دراویش گنابادی بازداشت شده در جریان حوادث گلستان هفتم که از حضور در جلسات محاکمه دادگاه انقلاب خودداری کرده بودند به ۵۹ سال حبس تعزیری، ۶۶۶ ضربه شلاق، ۱۴ سال تبعید و ۱۴ سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم شدند.

نکته قابل توجه در حکم این درویشان، اعمال ماده ۲۳ (اختیار قاضی برای در نظر گرفتن مجازات تکمیلی) و صدور حکم ۲ سال تبعید برای تمامی آنان است.

احکام صادره برای این ۷ دویش گنابادی در ادامه می‌آید:

۱. مهدی مهدوی‌فر،  ۱۳.۵ سال حبس تعزیری، ۱۴۸ ضربه شلاق، ۲ سال تبعید به نیک‌شهر سیستان و بلوچستان و ۲ سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی.

۲. بشیر ریاحی، ۱۰.۵ سال حبس تعزیری، ۱۴۸ ضربه شلاق، ۲ سال تبعید به خاف سیستان و بلوچستان و ۲ سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی.

۳. سخاوت سلیمی، ۷ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، ۲ سال تبعید به نیک‌شهر سیستان و بلوچستان و ۲ سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی.

۴. ابوالفضل صحرایی، ۷ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، ۲ سال تبعید به سربیشه سیستان و بلوچستان و ۲ سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی.

۵. رستم سگوند، ۷ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، ۲ سال تبعید به نهبندان سیستان و بلوچستان و ۲ سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی.

۶. مرتضی کنگرلو، ۷ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، ۲ سال تبعید به سربیشه و ۲ سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی.

۷. اردشیر عشایری، ۷ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، ۲ سال تبعید به سراوان و ۲ سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی.

زندانیان