نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

محکومیت مصطفی عبدی، از دراویش گنابادی به ۲۶ سال حبس

15-آگوست-2018

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: مصطفی عبدی، درویش گنابادی و از مدیران وبسایت مجذوبان نور که در زندان تهران بزرگ محبوس است، با حکم دادگاه انقلاب تهران به ۲۶ سال و سه ماه حبس تعزیری، ۱۴۸ ضربه شلاق، ۲ سال تبعید به سیستان و بلوچستان، ۲ سال ممنوع الخروجی و ۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و احزاب و دسته‌جات سیاسی و اجتماعی و فعالیت رسانه‌ای محکوم شد.

به گزارش مجذوبان نور، مصطفی عبدی، درویش گنابادی و از مدیران وبسایت مجذوبان نور، توسط دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۲۶ سال و سه ماه حبس تعزیری، ۱۴۸ ضربه شلاق، ۲ سال تبعید به سیستان و بلوچستان، ۲ سال ممنوع الخروجی و ۲ سال محرومیت از عضویت در گروهها و احزاب و دسته جات سیاسی و اجتماعی و فعالیت رسانهای محکوم شد.

این فعال حقوق درویشان گنابادی سحرگاه یکم اسفند سال گذشته در جریان حادثه موسوم به گلستان هفتم توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت و پس از گذراندن یک دوره بازجویی در بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

لازم به ذکر است که پیشتر مصطفی عبدی به همراه پنج تن از فعالان حقوق دراویش که در جریان حادثه گلستان هفتم بازداشت شده و اکنون در زندان تهران بزرگ محبوس هستند طی نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس زندان، اعلام کرده بودند که تا زمان برگزاری دادگاهی علنی و با رعایت شرایط منصفانه در انظار عمومی، در دادگاه حضور نخواهند یافت.

آقای عبدی پیشتر، در تیرماه ۹۲ از سوی قاضی صلواتی به اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده و آذرماه ۹۴ پس از گذراندن دوره محکومیت سه ساله ی خود از زندان اوین آزاد شده بود.

زندانیان