نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

عبدالله صدوقی به زندان تبریز منتقل شد

15-می-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: امروز عبدالله صدوقی فعال آذربایجانی به زندان مرکزی تبریز منتقل گردید.

 

به گزارش اویان نیوز ، روز ۲۴ اردیبهشت ۹۲ عبدالله صدوقی مدنی آذربایجان در تماسی تلفنی با خانواده خود از انتقال به بند قرنطینه زندان مرکزی تبریز خبر داد. روز گذشته ماموران امنیتی با مراجعه به منزل شخصی وی اقدام به بازداشت این فعال آذربایجانی نموده بودند. ماموران امنیتی پس از انتقال وی به بازداشت اداره اطلاعات تبریز روز ۲۴ اردیبهشت ۹۲ این فعال آذربایجانی را جهت گذراندن محکومیت ۱ سال حبس تعزیری به زندان مرکزی تبریز منتقل کرده اند.

 

گفتنی است عبدالله صدوقی۲ شهریور۹۰ به همراه ۲۸ تن از فعالین مدنی آذربایجانی در محله قوم تپه تبریز دستگیر شده بود . این جلسه از سوی فعالین مدنی آذربایجانی به منظور چاره اندیشی و ارائه راهکارهایی جهت پیشگیری از خشک شدن دریاچه اورمیه تشکیل یافته بود.

 

یادآور می شود شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز عبدالله صدوقی را به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به دو سال حبس تعزیری که اجرای نیمی از آن به مدت ۵ سال تعلیق شده است محکوم کرده است.

 

پیشتر این فعال آذربایجانی روز ۱۹ اسفند ۸۸ توسط ارگان های امنیتی ایران بازداشت شده بود که پس از ۵۲ روز بازداشت و ۲۱ روز اعتصاب غذا به قید وثیقه ۲۰میلیون تومانی از زندان تبریز آزاد گردید. دادگاه انقلاب تبریز اتهام عبدالله صدوقی را اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم بر علیه امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام و ارتباط با بیگانگان عنوان کرده بود. استنادات دادستان برای طرح این اتهامات چاپ و پخش پوستر تبلیغاتی تیم فوتبال تراکتورسازی با نوشته هایی به زبان ترکی آذربایجانی و مصاحبه با رادیو فردا و رادیو زمانه عنوان شده بود. بازداشت صدوقی در سال ۸۸ پس از چاپ و انتشار گسترده پوستر تبلیغاتی مجوزدار تیم فوتبال تراکتورسازی به زبان ترکی آذربایجانی صورت گرفته بود.

 

گفتنی ست که سازمان عفو بین الملل نیز طی بیانیه‌ای از وضعیت جسمانی و سلامتی عبدالله صدوقی که در زمان بازداشت دست به اعتصاب غذا زده بود، ابراز نگرانی کرده و از دولت ایران آزادی فوری وی را خواسته بود.

برچسب ها:

زندانیان