نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

عفو بین‌الملل: کاظمینی بروجردی در وضعیت وخیمی به سر می‌برد

3-آوریل-2014

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: وضعیت سلامت روحانی ایرانی سید حسین کاظمینی بروجردی، زندانی عقیدتی محبوس در زندان اوین رو به وخامت بوده و وی نیاز به درمان دارد.

 

به گزارش «نفس در قفس»، سازمان عفو بین‌الملل طی یک بیانیه‌ی اقدام فوری، ضمن اعلام این مطلب نسبت به بی‌توجهی مسولان به نیاز کاظمینی بروجردی به خدمات درمانی هشدار داده است.

 

در ادامه‌ی این بیانیه آمده است، سید حسین کاظمینی بروجردی که در حال سپری کردن محکومیت ۱۱ ساله‌ی خود است از چندین بیماری از جمله دیابت، آسم، پارکینسون، ناراحتی قبل و کلیه و نیز درد شدید زانو و کمر رنج می‌برد. او هم‌چنین دچار نابینایی در یکی از چشمان خود شده است. وضعیت سلامت وی به طور واضحی وخیم‌تر شده و او بارها زمین خورده است. علی‌رغم توصیه‌ی پزشکان زندان مبنی بر نیاز وی به بستری شدن در بیمارستانی خارج از زندان او هم‌چنان از خدمات درمانی مورد نیاز محروم است. در خلال ۸ سالی که وی در زندان سپری کرده تنها ۳ بار به بیمارستان منتقل شده است.

 

وی هم‌اکنون در بند ویژه‌ی روحانیت زندان اوین نگه‌داری می‌شود. کاظمینی بروجردی به دلیل تبلیغ جدایی دین از دولت زندانی شده است. او تحت فشار مضاعفی برای نوشتن توبه‌نامه قرار دارد. مقامات زندان دست‌کم یک‌بار تاکنون به وی گفته‌اند که در صورتی که توبه‌نامه ننویسد آزاد نخواهد شد.

 

نگهبانان زندان بارها به سلول وی یورش برده و وسایل شخصی وی را تخریب کرده‌اند. این اتفاق زمانی افتاده که وی در حین ملاقات با همسر خویش بوده است. اعضای خانواده‌ی وی نیز بارها حتی در حین ملاقات در زندان مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

 

زندانیان