نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

نگرانی از وضعیت جسمانی ابراهیم رشیدی در زندان تبریز

3-آوریل-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: مدافعان حقوق بشر از وضعیت وخیم ابراهیم رشیدی ” نویسنده و فعال سیاسی” که در بازداشت های دسته جمعی در روز جهانی زبان مادری در شهر اهر دستگیر شده بود و در حال حاضر در زندان تبریز دوران محکومیت حبس یکساله خود را سپری می کند، ابراز نگرانی کرده اند.

 

ابراهیم رشیدی از ناراحتی کلیه رنج می برد که این خبر را جلال رشیدی به بخش آذربایجانی صدای آمریکا گزارش کرده است.

 

بنا به گفته جلال رشیدی سردی هوا در زندان تبریز ناراحتی کلیه این فعال سیاسی را شدید کرده است که به جای درمان اصولی به وی مسکن تجویز کرده اند.

 

با اینکه برخی از سایت های خبری از اعزام وی به بهداری زندان خبر داده اند ولی بنا به اظهارات جلال رشیدی وی را به بهداری نبرده بلکه در بند محل نگهداری این فعال مدنی مسکن ضد درد داده اند.

 

تمامی بازداشت شدگان روز جهانی زبان مادری در شهر اهر پس از چند روز بازداشت در شرایط سخت به قید وثیقه موقتا آزاد شدند ولی ابراهیم رشیدی برای سپری کردن حکم حبس یکساله خود از زندان اهر به زندان مرکزی تبریز منتقل گردید.

 

زندان مرکزی تبریز از سوله هایی تشکیل شده است که قبلا انبار بوده است و در هر کدام از بندها صدها نفر زندانی هستند که چندین برابر ظرفیت خود زندانی را در به زور در آنجا اسکان داده اند که زندانیان از وضعیت وخیم بهداشتی، تغذیه ای رنج می برند.

برچسب ها:

زندانیان