نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

فرزین رضایی روشن به بیمارستان روانپزشکی امین آباد منتقل شد

20-می-2021

گروه خبری: زندانیان -

نفس در قفس،۳۰اردیبهشت ۱۴۰۰: فرزین رضایی روشن، زندانی سیاسی تبعید شده به زندان رجایی‌شهر که در یکی از سلول های انفرادی این زندان نگهداری می‌شد، به بیمارستان روانپزشکی امین آباد منتقل شد

بنا به اطلاع « نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، در روزهای اخیر فرزین رضایی روشن، زندانی سیاسی از یکی از سلول های انفرادی زندان رجایی شهر به بیمارستان روانپزشکی امین آباد، منتقل شد.

آقای رضایی روشن از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، به بهانه انتقال به بیمارستان از زندان اوین خارج و به زندان رجایی شهر کرج تبعید شده بود.

فرزین رضایی روشن در خردادماه ۹۶ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد موسوم به بند دو الف زندان اوین منتقل شد. وی پس از ۸ روز با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

وی در یک پروسه دادرسی ناعادلانه توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشالله احمدزاده از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شدو بعد از تایید این حکم در دادگاه تجدید نظر در اسفندماه ۹۸ بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد.

زندانیان