نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

فشار بر ۳ زندانی اهل سنت در زندان سقز به دلیل اقامه‌ی نماز

27-سپتامبر-2013

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس:‌ مسولان زندان سقز، با بستن نمازخانه‌ی زندان سقز از برگزاری نماز توسط زندانیان اهل سنت در این زندان جلوگیری به عمل می‌آورند.

 

به گزارش نفس در قفس، مسولان این زندان با اعلام بسته بودن در نمازخانه و تعطیلی این محل زندانیان را از اقامه‌ی نماز منع کرده‌اند.

 

یکی از زندانیان این زندان در گفت‌و‌گو با گزارشگر نفس در قفس گفت: «از حدود ۳ ماه پیش که سه زندانی اهل سنت به نام‌های آرام میکائیلی، عثمان احسنی و فرزاد صمدی از زندان رجایی‌شهر کرج به این زندان منتقل شده‌اند، فضای زندان دگرگون شده و زندانیان بسیاری تحت تاثیر این افراد، عادات بد خود را کنار گذاشته‌اند.»

 

این زندانی با اشاره به پخش گسترده‌ی مواد مخدر در بین زندانیان ادامه داد: «این سه تن با صحبت با زندانیان دیگر و دعوت آن‌ها به اقامه‌ی نماز و قرائت قرآن، باعث شده‌اند که چند تن از زندانیان حتی اعتیاد خود را ترک کنند. به نظر می‌رسد که مسولان زندان از این مساله اصلا خوشحال نیستند و با اعلام این‌که لازم نیست شما به دیگران کمک کنید، اعلام کردند نمازخانه‌ی زندان از این به بعد بسته خواهد بود.»

 

این زندانی هم‌چنین اظهار داشت: «به نظر ما مسولان زندان خود در ورود و پخش مواد مخدر در زندان دخالت دارند و برای همین از این تغییرات مثبت در زندان ناراحت هستند.»

زندانیان