نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

قتل بهمن کونانی در زندان؛ ۲۰ نفر بازجویی و ۳ نفر متهم شدند

19-می-2019

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: در پی یک درگیری جمعی در تاریخ ۱۱ اردیبهشت در سالن ۳ بند ۱ زندان رجایی شهر کرج که در حضور گارد زندان روی داده بود، یک زندانی به نام بهمن کونانی جان خود را از دست داد. در همین رابطه ۲۰ تن از زندانیان تحت بازجویی قرار گرفته و ۳ تن از زندانیان تحت عنوان متهمین اصلی قتل به اداره دهم پلیس آگاهی تهران منتقل شده اند.

به گزارش خبرگزاری رکنا، بازپرس جنایی و تیم تحقیق پس از حضور در زندان، با جسد مرد جوانی مواجه شدند که با ضربات جسم نوک تیزی به قتل رسیده بود. تحقیقات اولیه نشان می‌داد که ۲۰ زندانی در این نزاع شرکت کرده بودند.

مقتول بهمن کونانی نام داشت که به اتهام سرقت مسلحانه بازداشت و به حبس ابد محکوم شده بود. سه تن از برادران وی سال ۱۳۹۱ با همین اتهام در تهران اعدام شده بودند.

در پی این درگیری جمعی ۲۵ زندانی به سلول‌های انفرادی منتقل شدند. در این گزارش آمده است که پس از انجام تحقیقات و بازجویی از میان زندانیان شرکت کننده در این نزاع سه نفر به عنوان متهمان اصلی قتل بهمن کونانی شناسایی و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران منتقل شدند. در ادامه تحقیقات مشخص شده است که یکی از سه متهمی که به اتهام قتل بهمن بازداشت شده است، ۸ سال قبل مأمور بدرقه زندان را به قتل رسانده و با تأیید حکم قصاصش در انتظار اجرای حکم است.

زندانیان