نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

محمد جراحی: شاهرخ زمانی را به زندان گوهردشت بر گردانید

6-آوریل-2014

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: محمد جراحی، فعال کارگری محبوس در زندان مرکزی تبریز طی پیامی حمایت خود را از مطالبات شاهرخ زمانی اعلام کرد.

 

به گزارش «کمیته حمایت از شاهرخ زمانی»، این عضو کمیته پیگیری برای ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری، اعلام کرده است که علی‌رغم ابتلا به سرطان، در صورت عدم توجه به خواسته‌های شاهرخ زمانی، در همبستگی با وی دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

 

متن کامل این پیام که توسط وبلاگ «کمیته حمایت از شاهرخ زمانی» منتشر شده، عینا در پی می‌آید:

 

من محمد جراحی کارگر اخراجی عسلویه و عضو کمیته پیگیری، همچنین هم پرونده شاهرخ زمانی، مبحوس در زندان تبریز هستم ما بخشی از کارگران بی کناهی هستیم که جمهوری اسلامی می خواهد با زندانی کردن ما و دیگر کارگران صدا حق طلبی طبقه کارگر و مردم آزادیخواه ایران را خفه کند. در این جهت ماموران وزارت اطلاعات بیشترین هم و غم خود را گذاشتند تا شاهرخ زمانی کارگر نقاش، عضو هیات موسس سندیکای نقاشان و عضو شورای نمایندگان کمیته پیگیری را تابع اعمال ضد انسانی ، غیر قانونی و سلیقه خود کنند و در این راستا او را هر روز به زندانی و در زندانها از بندی به بند دیگر بدون دستور قضایی تبعید می کنند و در تازه ترین اذیت و آزار و شکنجه شاهرخ که هم رزم من و دیگر کارگران است را به زندان قزل حصار تبعید کردند و شاهرخ در جهت اعتراض به این عمل غیر قانونی و ضد انسانی ۳۱ روز است که دست به اعتصاب غذا زده است.

 

من از زندان مرکزی تبریز با صدای بلند می گویم شاهرخ عزیزم ، همرزم مبارزم، با تمام وجودم از مبارزات ، مقاومت و خواسته ات دفاع می کنم و از تمامی تشکل های کارگری ، انقلابی و آزادیخواه از جمله سندیکای شرکت واحد، سندیکای هفت تپه ، اتحادیه آزادکارگران ، سندیکای نقاشان ،سندیکای فلز کار مکانیک و سندیکاهای دیگر، کمیته هماهنگی ، کمیته پیگیری ، کانون مدافعان حقوق کارگری ، کمیته های دفاع ودیگر تشکل ها و مردم آزادیخواه و تمامی نهاد ها و تشکل های جهانی می خواهم شاهرخ زمانی فرزند مبارز خود را تنها نگذارید و با تمام وجود به حمایت از شاهرخ زمانی برخیزید.

 

با توجه به اینکه من خود تحت ظلم و ستم جمهوری اسلامی در زندان دچار بیماری سرطان هستم و اجازه مداوا به من نمی دهند امکان و توانایی اعتصاب غذا را در جهت حمایت از شاهرخ ندارم، اما اعلام می کنم اگر جمهوری اسلامی به خواسته دوست و همرزم من شاهرخ زمانی جواب ندهد دست به اعتصاب غدا خواهم زد.

 

محمد جراحی از زندان مرکزی تبریز

 

۱۷/۱/۱۳۹۳

زندانیان