نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

محکومیت مجدد سینا ربیعی به ۳ سال حبس تعزیری

23-آگوست-2020

گروه خبری: دانشجویان - زندانیان -

نفس در قفس، ۲شهریور۱۳۹۹: سینا ربیعی، دانشجوی دانشگاه تهران و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات دی ماه ۹۸ توسط دادگاه انقلاب تهران به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.این حکم که توسط شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد صادر شده است.

حسین تاج  وکیل این دانشجو طی یادداشتی در صفحه توئیتر خود اعلام کرد : “پرونده سینا ربیعی دانشجوی ارشد جامعه شناسی دانشگاه تهران با اتهام اخلال در نظم و صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب ارجاع شد علیرغم ایرادات جدی (عدم صلاحیت دادگاه انقلاب)، قاضی با تغییر اتهام وی به اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی او را به ۳ سال حبس تعزیری محکوم کرد”.

سینا ربیعی پیشتر در جریان اعتراضات دیماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و نهایتا با تودیع قرار به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

آقای ربیعی در تاریخ ۲ تیر امسال جهت تحمل ۱ سال حبس تعزیری از بابت پرونده پیشین خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. او مدتی بعد با تقلیل مجازات حبس از زندان آزاد اوین شد

سینا ربیعی از جمله دانشجویانی است که در جریان اعترضات دیماه ۹۶ در دانشگاه تهران بازداشت و بعد از مدتی با وثیقه آزاد شده بود.

 

برچسب ها:

زندانیان