نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مشگین شهر: مراجعه ماموران امنیتی به منزل منصور و سیامک سیفی

26-جولای-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: ظهر روز چهارشنبه ماموران امنیتی به منازل منصور و سیامک سیفی ۲ فعال آذربایجانی ساکن مشگین شهر مراجعه نمودند.

 

به گزارش اویان نیوز، چهارشنبه ۲ مرداد ۹۲ ماموران امنیتی با مراجعه به منزل شخصی منصور سیفی و منزل پدری سیامک سیفی ۲ فعال مدنی آذربایجانی سعی در بازداشت ایشان می نمایند؛ به دلیل عدم حضور این ۲ فعال آذربایجانی در منزل موفق به بازداشت ایشان نشده اند؛ در ادامه ماموران امنیتی برای بازداشت فعالین یاد شده به منزل روستائی ایشان نیزمراجعه می کنند.

 

ماموران امنیتی عنوان نموده اند که این ۲ فعال مدنی می بایستی خود را به اداره اطلاعات نیروی انتظامی مشگین شهر معرفی نمایند.

 

منصور سیفی به همراه ایلقار موذن زاده و فردین نوبخت در روز ۱۰ خرداد ۸۸ در مشگین شهر بازداشت و پس از تحمل ۳۸ روز بازداشت موقت روز ۱۷ تیر ۸۸ به قید وثیقه سی میلیون تومانی از زندان اردبیل آزاد شده بود. وی پس از آن در دادگاه انقلاب مشگین شهر به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۹ ماه حبس تغزیری محکوم گردید.

 

منصور سیفی فعال مدنی آذربایجانی روز ۱۳ فروردین ۸۹ نیز در تجمع اعتراضی به خشک شدن دریاچه اورمیه در محل پل میانگذر شهید کلانتری بازداشت شده بود.

 

همچنین سیامک سیفی فعال مدنی آذربایجانی روز ۸ اسفند ۹۱ در جریان بازی تراکتورسازی – الجزیره بازداشت شده بود.

زندانیان