نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

ممانعت از آزادی دو روحانی اهل سنت در زاهدان با طرح اتهامات جدید

8-آوریل-2019

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: مبلغ قرار وثیقه تعیین شده جهت آزادی مولوی امان الله بلوچی و عبدالرحیم کوهی، دو روحانی اهل سنت محبوس در زندان زاهدان که قرار بود طی روزهای آینده آزاد شوند، به دلیل طرح اتهامات جدید علیه آنها افزایش یافت. با افزایش میزان قرار وثیقه و ناتوانی زندانیان در تودیع قرار، آزادی آنها با مانع روبرو شد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، دو روحانی اهل سنت بلوچ محبوس در زندان زاهدان که قرار بود طی روزهای آینده با قرار وثیقه آزاد شوند، از این زندان به بند قرنطینه منتقل شده و مبلغ وثیقه تعیین شده برای آنها نیز افزایش یافته است. این افزایش مبلغ وثیقه در پی طرح اتهامات جدیدی علیه این دو زندانی صورت گرفته است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است امروز در حالی که خانواده‌های این دو روحانی زندانی جهت انجام مراحل قانونی برای آزادی آنها به زندان زاهدان مراجعه کرده بودند، رئیس زندان به آنها گفته است که آنها توسط نیروهای اداره اطلاعات به بند قرنطینه منتقل شده‌اند و چند روز دیگر به زندان بازگردانده می‌شوند.

این در حالی است که این دو روحانی اهل سنت قرار بود طی روزهای آینده با تودیع قرار وثیقه ۵ میلیارد تومانی از زندان آزاد شوند و حتی برگه آزادی هم دریافت کرده بودند. انتقال آنها به بند قرنطینه توسط نیروهای امنیتی نگرانی‌های خانواده این شهروندان در مورد احتمال پرونده‌سازی علیه آنها را افزایش داده است.

مولوی امان الله بلوچی مدرس یکی از مکتب‌های حوزه علمیه کوه ون سرباز و عبدالرحیم کوهی مدرس علوم دینی دو تن از روحانیون منطقه سرباز هستند که در تاریخ ۲۸ آبان ۱۳۹۴ توسط ماموران امنیتی بازداشت و با اتهامات امنیتی مواجه شدند.

زندانیان